VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Uvádění počítačových sítí do provozu a nastavování jejich parametrů
Kód modulu
18-m-4/AA90
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
18 - Informatické obory
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Komplexní úloha
Instalace, konfigurace a správa sítě
Profesní kvalifikace
Správce sítí pro malé a střední organizace
(kód: 26-002-M)
Platnost standardu od
29. 04. 2019
Obory vzdělání - poznámky
18-20-M/01 Informační technologie
Délka modulu (počet hodin)
32
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Modul Návrh a implementace bezpečnosti datových sítí
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je osvojení vědomostí souvisejících s profesní kvalifikací a se základními teoretickými a praktickými znalostmi pro profesionální práci v oboru konfigurace počítačových sítí, s ovládáním činností vyžadující návrh a implementaci konfigurace datové sítě.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- Sestaví přepínanou datovou síť dle zadání pomocí schématu
- Nastaví VLAN a IP adresní schéma, síťová nastavení počítačů připojených do sítě
- Nakonfiguruje hraniční směrovač
- Nastaví bezdrátovou část datové sítě
Kompetence ve vazbě na NSK
26-002-M Správce sítí pro malé a střední organizace
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Obsahové okruhy:
- Nastavení přepínané sítě
- Nastavení VLAN, IP adresace
- Nastavení hraničních směrovačů
- Nastavení bezdrátové sítě
RVP okruhy - 18-20-M/01 Informační technologie
- Návrh a realizace jednoduché sítě
- Aktivní prvky sítí
- Připojení počítače k lokální síti
- Připojení k síti Internet
- Bezdrátové technologie
- Routování mezi sítěmi
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie učení:
- frontální vyučování s podporou multimediální techniky, prezentací a případových studií
- příprava k samostatnému aktivnímu přístupu
- instruktáž
- praktické osvojení činnosti se síťovými prvky
Učební činnosti:
- vlastní činnost žáků při studiu odborné literatury
- studium nastavení a konfigurace aktivních prvků
- práce na základní konfiguraci aktivních síťových prvků
- práce na nastavení IP adresace směrovačů
- práce na zapojení bezdrátové sítě a hraničních bodů
- rozbory vhodné IP adresace celé počítačové sítě
Zařazení do učebního plánu, ročník
3. a 4. ročník – oblast Počítačové sítě
- Návrh a realizace jednoduché sítě
- Aktivní prvky sítí
- Připojení počítače k lokální síti
- Připojení k síti Internet
- Bezdrátové technologie
- Routování mezi sítěmi
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Písemné zkoušení - teoretický test:
- Způsoby konfigurace přepínačů, směrovačů, přístupových bodů
- Problematika VLAN a IP adresace
Praktické zkoušení - nastavení zabezpečení dle požadavků:
- Nastavení přepínané sítě
- Nastavení VLAN, IP adresace
- Nastavení hraničních směrovačů
- Nastavení bezdrátové sítě
Kritéria hodnocení
Vyhověl:
Více než 60% úspěšnost v teoretickém testu, bezchybné předvedení postupu nastavení přepínané sítě, VLAN a IP adresace, nastavení hraničních směrovačů a bezdrátové sítě
Nevyhověl:
Méně než 60% úspěšnost v teoretickém testu,
nerozumí zadání, nedokáže pracovat se směrovači, přepínači, bezdrátovými body
Žák uspěl, pokud splnil obě části zkoušky.
Doporučená literatura
ODOM W., HEALY R., MEHTA N.: Směrování a přepínání sítí. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 879 s. ISBN 978-80-251-2520-5
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Lang. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.