Pěstování specifických skupin hrnkových rostlin
41-m-3/AK11
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
41-52-E/01 Zahradnické práce
41-52-H/01 Zahradník
24
30. 04. 2020
Znalost základních pojmů z morfologie a fyziologie rostlin, orientace v botanickém systému a latinská výslovnost.
Znalost vlivu abiotických faktorů na pěstování rostlin, znalosti z oblasti základů zahradnických prací, množení rostlin, výživy a ochrany rostlin.
Cílem modulu je odborně připravit žáka pro práci při pěstování a rozmnožování specifických skupin hrnkových rostlin: bromélií, kapradin, palem, sukulentů, kaktusů, citrusů, masožravých rostlin a orchidejí.
Teoretická výuka je zaměřena na získání znalostí o technologických postupech pěstování a množení jednotlivých specifických skupin skleníkových hrnkových rostlin. Důraz je kladen na určování druhů.
Po ukončení modulu by měl žák poznávat druhy hrnkových rostlin, správně je pojmenovávat, popisovat, uvést nároky na pěstování, popsat technologický postup pěstování daného druhu a popsat způsob množení.
kritérium (výsledky vzdělávání dle RVP):
Žák:
Žák:
Žák:
Žák:
Žák:
obsahový okruh Pěstování ovoce, zeleniny a skleníkových květin
učivo: Rozmnožování ovocné sadby, zeleniny a skleníkových květin
učivo: Technologie pěstování ovoce, zeleniny a skleníkových květin
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Odborná teoretická výuka probíhá ve vyučovacím předmětu Květinářství ve 3. ročníku.
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky ve vyučovacím předmětu Květinářství. Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, samostatnost, schopnost aplikovat poznatky do praxe, důraz je kladen na porozumění učivu a poznávání druhů.
kritérium (výsledky vzdělávání dle RVP):
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně popíše postupy a způsoby množení hrnkových rostlin. Pro daný druh hrnkové rostliny samostatně navrhne vhodný způsob množení. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Hodnotí se odborná správnost.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, umí popsat technologii množení zadaného druhu hrnkové rostliny. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Žák samostatně nenavrhne vhodný způsob množení zadaného druhu. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci vyučujícího správně odpovídá.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže popsat technologický postup množení, za pomoci učitele pouze popíše jednotlivé operace množení daného druhu. Nedokáže správně aplikovat získané poznatky do praxe.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
Miroslav Malý a kol.: Květinářství II. Mělník, VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2011. 327 s. ISBN 978-80-904782-8-2 (VOŠZa a SZaŠ).
Délka modulu (počet hodin) bude stejným dílem rozdělena mezi teoretickou a praktickou výuku.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.