ZAKRESLOVÁNÍ KONSTRUKCÍ A OBJEKTŮ V PŮDORYSU – MĚŘÍTKO VÝKRESŮ, TLOUŠŤKY ČAR
36-u-4/AI10
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Stavební výkresy – zásady kreslení půdorysů 1
Střední škola stavební Jihlava, Žižkova, Jihlava
Kompetence k řešení problémů
06. 02. 2020 18:49
4
1. ročník
individuální
Cílem úlohy je prověřit znalosti z kapitol stavební kreslení a čtení stavebních výkresů a stavební dokumentace
Půdorys je k dispozici kompletně zpracovaný pro ověření správnosti řešení. Žák má k dispozici pouze podklad pro zakreslování jednotlivých stavebních prvků a konstrukcí s tím, že musí využít znalosti z práce s měřítkem, znalosti z oblasti kreslení a typu čar a znalosti zakreslování stavebních konstrukcí – např. oken, dveří, obkladů atd.
Vlastní ověření je zpracováváno nad konkrétním zadáním jednoduchého půdorysu.
Zadaná úloha je ověřením znalostí z kreslení jednotlivých částí stavebních výkresů – půdorysném průmětu.
Úloha ověří, zda si žák osvojil probírané téma v návaznosti na aplikaci v kompletní projektové dokumentaci.
Každý žák pracuje se svým zadáním a plní jednotlivé body zadání dle svých schopností a znalostí. Práce nad konkrétním zadáním je formou teoreticky- praktického ověření znalostí. Ověření lze provést formou „hry“ se stavebnicí LEGO a zároveň prověřit vazby zdiva v návaznosti na modulovou výstavbu.
Zadaná úloha je realizovatelná na klasické učebně, žáci budou mít dispozici samostatnou lavici, aby měli dostatek prostoru pro práci
Před vlastním zadáním úlohy vyučující zadá každému žákovi zadání. Vyučující může pracovat s využitím dataprojektoru nebo PC a interaktivního dataprojektoru.
Hodnotí se úplnost a věcná správnost splněných úkolů. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní
klasifikační stupnice školy. Ke splnění zkoušky musí žák získat alespoň 45 % bodů.
DOSEDĚL, Antonín. Čítanka výkresů ve stavebnictví. 3. upr. vyd. Praha: Sobotáles, 2004. ISBN 80-86817-06-7.
ČSN 01 3420 – Výkresy pozemních staveb – Kreslení výkresů stavební části.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Lorencová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.