Vodovodní přípojka a vodoměrná sestava
36-u-3/AH78
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Městský rozvod vody
Domovní vodovod
Vodovodní přípojka a vodoměrná sestava
Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc
Kompetence k učení
20. 01. 2020 19:29
6
3. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti spojené s učivem v modulech, konkrétně s technickými parametry vodovodních přípojek, materiály potrubí a s úkony nutnými před zahájením a po dokončení stavby přípojky. Také s druhy vodoměrů a celou vodoměrnou sestavou. Dále s umístěním potrubí vodovodní přípojky při souběhu a křížení s ostatními sítěmi. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele formou prezentace, dále žáci vypracují samostatně práci (úkol) do pracovního listu tím, že vyfotí někde vodoměrnou sestavu a k obrázku přiloží popis jejich částí. Každý žák na závěr vypracuje samostatně písemnou práci vyplněním pracovního listu (doplnění textu, zodpovězení písemných otázek,nákresy).
Žák:
Výuka probíhá formou frontálního výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami materiálů, armatur, způsobů napojení na veřejnou síť apod.
Žák:
Úloha souvisí s předmětem Instalace vody a kanalizace (3. ročník).
Realizuje učitel:
Realizují žáci společně s učitelem:
Realizují žáci samostatně:
Individuální písemná zkouška.
Hromadný dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných písemné zkoušky učitelem.
Dohled učitele nad prací žáků.
Při zkoušce je čas 4 hod. (240 min.) věnován výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami materiálů, armatur, způsobů napojení na veřejnou síť.
Dále tvorba úkolu do pracovního listu, vlastní snímek vodoměrné sestavy a popis jejich částí 1 hod. Vypracování písemné práce 1 hod.
Je možno prodloužit čas pro samostatnou práci žáka a navýšit hodinouvou dotaci pro KÚ na 8 hod.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáky:
Vypracování samostatné práce v pracovním listu.
Individuální vypracování písemné práce.
Hodnocení písemné práce bude provedeno individuálně.
Kritéria pro známky:
1 (výborný) – počet bodů: 76–90 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 51–75 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 36–50 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 18–35 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0–17 bodů
Zvlášť bude hodnocena samostatná práce.
kritéria hodnocení - kvalita snímku a viditelnost vodoměrné sestavy, nakreslení vodoměrné sestavy, správný popis sestavy, úprava samostatné práce, kreativní přístup k vypracovanému zadání samostatné práce.
Adámek, M. – Jurečka, A.: Instalace vody a kanalizace III. Praha INFORMATORIUM 2011. ISBN 978-7333-093-4.
Chejnovský, P.: Zdravotní vodohospodářské stavby. Praha. Sobotáles 2010. ISBN 978-80-86817-40-8.
LUPTÁK, Ladislav. Učební text pro obor Instalatér, 3. ročník [online]. Brno: Střední škola polytechnická, Brno, Jílová 36g, 2016, ISBN 978-80-88058-32-8. Dostupné z: https://ejilova.publi.cz/.
Žabička, Z. – Vrána, J.: Zdravotnětechnické instalace. Brno ERA group spol. s r. o. 2009. ISBN 978-80-7366-139-7.
Seznam doporučené studijní literatury a zdrojů je sestaven z pohledu studujících žáků a dostupnosti a aktuálnosti zdrojů pro ně. Pro orientaci v aktuálních změnách a vývoji v oboru je doporučeno sledovat průběžně internetové stránky www.tzb-info.cz.
Úloha je určena pro 3. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér.
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování modulu „Vodovodní přípojka a vodoměrná sestava“.
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu „Domovní vodovod“a „Městský rozvod vody“.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Pazdera. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.