Plynové spotřebiče a zařízení
36-u-3/AH74
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Orientace ve spotřebičích a zařízeních – Plynárenství
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence, Občanské kompetence a kulturní povědomí, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, Matematické kompetence, Digitální kompetence
20. 01. 2020 11:51
8
2. ročník
individuální
Komplexní úloha Plynové spotřebiče a zařízení je ve formě závěrečné práce po absolvování kvalifikačního modulu Orientace ve spotřebičích a zařízeních – Plynárenství.
Cílem je ověřit, zda se žák orientuje v dané problematice a je schopen využívat získané vědomosti.
Probírané tematické celky:
Komplexní úloha bude provedena částečně teoreticky formou vypracování uzavřeného testu se slovním vysvětlením (s rozborem) a částečně prakticky – vypracování návrhu umístění plynového spotřebiče, plynoměru a regulačního zařízení a vystavení předávacích formulářů.
Získání kompetencí dle NSK:
Činnosti žáka/žáků:
Úloha náleží do předmětů Plynárenství, Odborný výcvik, Odborná cvičení a Materiály.
Komplexní úloha se bude provádět v prostorech s vhodným vybavením – odborná učebna, dílna odborného výcviku, stavba apod.
Pro provedení rozboru odpovědí v testu je vhodné mít k dispozici příslušné didaktické pomůcky (např. interaktivní tabuli, zpětný projektor apod.).
Testy mohou být též provedeny v zalaminované formě, aby je bylo možno, po vymazání odpovědí, znovu použít.
Pro vypracování návrhu umístění plynového spotřebiče, plynoměru nebo regulačního zařízení je vhodné, aby žáci měli k dispozici návody výrobců, případně příslušná technická pravidla.
Pro vystavování předávacích formulářů je potřebné mít jejich vzor buď v tištěné nebo elektronické podobě.
Každý žák vypracuje nebo provede:
Hodnocení bude provedeno individuálně.
Kritéria pro známky:
Pro komplexní hodnocení je nutno splnit podmínku nepřekročení maximálního počtu chyb v testu.
1 (výborný) – počet bodů: 61–70 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 51–60 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 41–50 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 31–40 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0–30 bodů
Novák Rudolf – Instalace plynovodů. Praha: Sobotáles, 2002. ISBN: 80 –85920 –89 –1
TPG 704 01 – Odběrná plynová zařízení a spotřebiče na plynná paliva v budovách
TPG 609 01 – Regulátory tlaku plynu pro vstupní tlak do 4 bar včetně. Umísťování a provoz
TPG 934 01 – Plynoměry. Umísťování, připojování a provoz
Informační servis GAS – Plynovody a spotřebiče plynu v budovách (TPG 704 01 s vazbou na související předpisy pro praxi). Ing. Jan Dvořák, Ing. Zdeněk Přibyla. ISBN 978 –80 –7328 –213 –4
Informační servis GAS – Bezpečný provoz / Užívání plynových zařízení v budovách. Minimum pro zákazníky (Info GAS – Speciál č. 8). Ing. Zdeněk Přibyla, Ing. Eva Jochová. ISSN 1212 –7825
Informační servis GAS – Nízkotlaké kotelny se zařízeními na plynná paliva. Ing. Zdeněk Přibyla. ISBN 978 –80 –7328 –275 –2
Informační servis GAS – Plynové spotřebiče (Info GAS – speciál). Ing. Jaroslav Škorpil, CSc. ISSN 1212 –7825
Časopis: Český instalatér
Časopis: Topenářství – instalace
Seznam doporučené studijní literatury a zdrojů je sestaven z pohledu studujících žáků a dostupnosti a aktuálnosti zdrojů pro ně. Pro orientaci v aktuálních změnách a vývoji v oboru je doporučeno sledovat průběžně internetové stránky www.tzb –info.cz.
Úloha je určena pro 2. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér.
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování kvalifikačního modulu Orientace ve spotřebičích a zařízeních – Plynárenství
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu Orientace ve spotřebičích a zařízeních – Plynárenství.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Norbert Ryska. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.