Moravský gender salon
UK-u-4/AF86
M (EQF úroveň 4)
UK - Umění a kultura (včetně literatury)
Moravská střední škola s.r.o., Pasteurova, Olomouc
Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, Digitální kompetence
15. 12. 2019 18:45
2
16
1. ročník, 2. ročník, 3. ročník, 4. ročník
skupinové
25
Komplexní úloha primárně propojuje vzdělávací oblasti umění a kultura a jazyk a jazyková komunikace, souběžně také všeobecnou a odbornou složku vzdělávání a zároveň přesahuje do dalších vzdělávacích oblastí. Celkové pojetí úlohy je mezioborové, čímž se zvyšuje její potenciál zaujmout žáky - práce na komplexní úloze napomáhá osvojení dovedností potřebných k absolvování studia včetně úspěšného vykonání maturitní zkoušky.
Obsah:
Žáci vytvoří plakáty týkající se diskriminace žen, menšin atp. Tento projekt bude mezipředmětový, v každém předmětu se budou žáci podílet na jiné práci. Zapojeny budou výtvarné i gastro obory:
a) žák porozumí historickým a kulturním kontextům literatury o feminismu
b) žák vytvoří antidiskriminační plakát
c) žák reflektuje problematiku diskriminace ve společnosti
Literatura a kultura: seznámení s díly Simone de Beauvoir a jiných feministických autorek – 4 hodiny
Český jazyk: odborný funkční styl a tvorba kurátorské řeči k vytvořeným plakátům – 2 hodiny
Společenskovědní základ: výuka o diskriminaci, homofobii atp.– 2 hodiny
Gastronomie: příprava občerstvení na vernisáž – 2 hodiny
Grafický design: grafická podoba plakátů, které se budou zabývat diskriminací, realizace výstavy, na které budou plakáty vyvěšeny – 6 hodin
Informatika: umístění výsledných děl na instagram a facebook – 2 hodiny
Úloha je provázána s oblastmi:
Individuální práce žáků na plakátu
Tvorba facebookové stránky
Realizace výstavy
Řízená prezentace feminismu v literatuře
Výklad o diskriminaci
Příprava pohoštění na vernisáž
Ad očekávané výsledky učení
a) žák porozumí historickým a kulturním kontextům ve vývoji literatury o feminismu
b) žák vytvoří v rámci informačního funkčního stylu plakátové heslo
c) žák porozumí souvislostem týkajících se diskriminace žen a menšin
Ad Očekávané výsledky učení
a) žák porozumí historickým a kulturním kontextům literatury o feminismu
b) žák vytvoří informativní plakátové heslo
c) žák reflektuje problematiku feminismu a diskriminace
Simone de Beauvoir: Druhé pohlaví
Ideální rozvržení je 4 hodiny týdně po dobu čtyř navazujících týdnů; lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak.
1.–4. ročník oborů M a L0, případně 1.–3. ročník oboru H (zařazení do konkrétního ročníku závislé za zařazení modulu do ŠVP).
Vstupním předpokladem je osvojení očekáváných výstupů RVP ZV v oblasti literární výchovy, jazyka a komunikace aj., především těch, které se týkají práce s odbornými texty.
Komplexní úloha je bez nároku na předchozí znalosti v dané oblasti.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendula Rulcová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.