Luskoviny
41-u-3/AF45
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Pěstování luskovin
Technologie pěstování luskovin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
30. 10. 2019 10:28
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu technologie pěstování luskovin. Realizace komplexní úlohy probíhá v učebně, případně i v terénu.
Komplexní úloha přispívá k dosažení očekávaných výsledků učení stanovených v modulech Technologie pěstování luskovin nebo Pěstování luskovin.
4 vyučovací hodiny – výklad, charakteristika významu luskovin; pěstování hrachu setého
1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých luskovin
1 vyučovací hodina – pracovní list
2 hodiny – domácí příprava žáků
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12 žáků). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
Jednotlivé druhy – obrázky luskovin, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žák vyjmenuje 5 druhů luskovin a vysvětlí jejich využití.
Žák rozpozná luskoviny v různých vývojových fázích.
Žák popíše nároky hrachu setého na stanoviště včetně vlivu na životní prostředí.
Žák popíše technologii pro založení porostu základních luskovin.
Žák uvede vhodný termín sklizně hrachu setého.
Žáci správě určí a charakterizuje základní druhy luskovin.
Žáci správně objasní význam technologie pěstování hrachu setého.
Žáci správně vysvětlí nároky hrachu setého na stanovišti.
Pěstování rostlin I., 1999, Credit, 80-902295-7-3
KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.