Detail komplexní úlohy Sanace zdiva

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Sanace zdiva

Kód úlohy

36-u-3/AC75

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

Skupiny oborů

36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Sanace zdiva

Škola

Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

16. 09. 2019 20:05

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

4

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

3. ročník

Řešení úlohy

skupinové

Doporučený počet žáků

2

Charakteristika/anotace

Pro žáky je připravena prezentace, která obsahuje opakování základního učiva z modulu Sanace zdiva

Pro žáky je připravena komplexní úloha, která obsahuje cvičení na téma sanace. Žáci si vyzkouší práci s katalogy, s dokumentací. Součást úlohy je i příprava orientačního rozpočtu a výpočtů cen použitých materiálů.

Cíl

Cíl komplexní úlohy je závěrečné opakování modulu Sanace zdiva.

Obsah úlohy

Úloha je zaměřena na prohlubování a opakování učiva z modulu Sanace zdiva.

Didaktické metody

V komplexní úloze je využívána metoda výkladu při frontální výuce, která je zaměřena na fixaci učiva a rozvíjení klíčových kompetencí.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Kompetence žáka:

  • Definuje přímé sanační metody
  • Definuje nepřímé sanační metody
  • Rozlišuje základní pojmy sanace
  • Rozlišuje ocelové profily pro sádrokartonové konstrukce
  • Orientuje se v hodnotách průzkumu vlhkosti zdiva
  • Dokáže najít potřebné informace u výrobců
  • Rozhoduje o vhodnosti sanačních opatření
  • Uvádí předpisy, které musí být dodržovány při sanacích
  • Volí technologické postupy sanačních prací
  • Prakticky realizuje sanace

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Učební činnosti v časovém rozvrhu.

1. hodina – Učitel opakuje základní učivo pomocí vytvořené prezentace, která obsahuje kontrolní otázky během celé prezentace.

2.– 3. hodina – Zadání a vypracování projektu

4. hodina – Prezentace správného řešení

Metodická doporučení

Učitel zapojí žáky do svého výkladu. Žáci si zopakují učivo před vypracováním projektu.

Způsob realizace

Komplexní úloha bude probíhat formou školního projektu, který je propojen s odbornými předměty. Komplexní úloha by mohla být zpracovana v technologii v rámci ICT a odborného kreslení. Projektu předchází opakovací prezentace v powerpointu. Žáci jsou aktivně zapojováni. Žáci mohou reagovat na kontrolní otázky. 

Pomůcky

Odborná učebna s projektorem, prezentace, vytištěné zadání, pracovní list, výsledné řešení, tablety, katalogy.  

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

1x prezentace

1x zadání školního projektu

1x výsledné řešení

1x pracovní list

Kritéria hodnocení

Tabulka hodnocení

32–28 bodů – výborný

27–24 bodů – chvalitebný

23–20 bodů – dobrý

19–16 bodů – dostatečný

15–0 bodů – nedostatečný

Doporučená literatura

Poznámky

Tato komplexní úloha je určena na závěrečné opakování modulu Sanace zdiva.

Předpoklady pro úspěšné splnění této úlohy je znalost základních pojmů. Prohloubení znalostí o technologiích sanace, zejména však o preventivním opatřením proti těmto problémům.

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Plaček. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.