Zemní práce
36-u-2/AE73
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Zemní práce
Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno
06. 09. 2019 12:30
4
2. ročník
skupinové
2
Žákům bude prezentováno shrnutí základního učiva. Následně žáci vypracují pracovní list pro zkoušky kameniva.
Pracovní list bude obsahovat zkoušky nasákavost a zrnitost kameniva. Komplexní úloha se zaměřuje na opakování a fixaci probraného učiva. Žáci budou využívat a rozvíjet své klíčové a zároveň odborné kompetence.
Obsah úlohy
Základní matematické operace, opakování a procvičování učiva zemní práce, práce s textem, využívání znalostí z modulu zemní práce.
Didaktické metody
V komplexní úloze se prolíná několik didaktických metod. Převládají zde metody fixační a názorně-demonstrační.
Kompetence žáka:
Učební činnosti v časovém rozvrhu.
1. hodina – Prezentace základního učiva s aktivní účastí žáků
2. hodina – Vypracování pracovního listu
3. hodina – Zkoušky nasákavosti a zrnitosti v laboratořích
4. hodina – Společná kontrola práce, opravení pracovních listů, založení listů do složek žáka
Úlohy v komplexní úloze jsou provázány s odbornými i všeobecnými předměty. Je zde nezbytná spolupráce mezi učiteli matematiky, stavební technologie.
První hodina komplexní úlohy může být provedena v odborné učebně nebo v učebně s dataprojektorem. Další hodiny by měly být provedeny v odborných laboratořích nebo v učebnách s pomůckami, které jsou potřebné pro zkoušky kameniva.
Psací a rýsovací potřeby, papír formátu A4, pracovní listy.
Učitel OV potřebuje formulář pro hodnocení práce, který je součástí tohoto dokumentu v elektronické podobě.
1x prezentace základního učiva
1x pracovní list – zkouška zrnitosti kameniva a nasákavosti kameniva
Splnění úlohy posuzuje učitel za teoretickou část. K hodnocení využívá řešení těchto úloh, které mají vlastní bodové hodnocení.
Hodnocení:
Výborně: 100–85 % správných odpovědí
Chvalitebně: 84–70 % správných odpovědí
Dobře: 69–50 % správných odpovědí
Dostatečně: 49–30 % správných odpovědí
Nedostatečně: 29–0 % správných odpovědí
D. Matoušková, Pozemní stavitelství 2, Vyd. CERM Brno, 1994, ISBN 80-85867-10-9.
J. Witzany a kol., Konstrukce pozemních staveb 20, Vyd. ČVUT Praha, 2001, ISBN 80-01-02317-6.
Hans Nestle a kolektiv – Moderní stavitelství pro školu a praxi, Europa-Sobotáles cz., Praha 2005
Tato komplexní úloha je určena na závěrečné opakování modulu Zemní práce.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Plaček. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.