Přestavby budov
36-u-3/AE71
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Přestavby budov
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
06. 09. 2019 11:29
36
3. ročník
individuální
Komplexní úloha Přestavby budov je ve formě závěrečné zkoušky po absolvování odborného modulu Přestavby budov.
Komplexní úloha je rozdělena do dílčích částí, které jsou uvedeny ve formuláři komplexní úlohy. Zadání a řešení jsou uvedena v jednotlivých přílohách. Cílem je ověřit, zda se student orientuje v dané problematice a je schopen využívat získané vědomosti.
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti z odborného modulu Přestavby budov, kde studenti získají odborné znalosti a vědomosti ze stále se rozvíjející oblasti adaptací budov, seznámí se s přestavbami budov, s druhy stavebních úprav a účelem stavebních úprav, s ochranou budov před nepříznivými vlivy a s péčí o životní prostředí při přestavbách budov, a také se seznámí s přípravou projektu pro přestavby budov a s výkresy prováděcího projektu přestaveb budov, které samostatně zpracují.
Student:
V ústní části lze volit jedno z daných témat s kratším časovým limitem (5 minut) nebo lze témata spojit do dvojice či trojice libovolnou kombinací s delším časovým limitem (10 nebo 15 minut). Student se samostatně se připraví v 5, 10 nebo 15minutovém limitu. Po přípravě bude uceleně a věcně 5, 10 nebo 15 minut (dle počtu otázek) hovořit na dané téma (tato část zároveň slouží jako příprava k ÚZZ – komunikace, přesnost, věcnost, odborná terminologie...).
V písemné části student individuálně vypracuje zadaný písemný test. U každé otázky vybere jednu ze tří možných odpovědí. Časový limit 10 minut, testových otázek 15.
V praktické části student předloží k posouzení samostatně zpracovanou PD přestavby objektu nebo jeho části (dle zadání) a vypracuje zadanou tematickou doplňovačku.
Časový limit pro vyplnění doplňovačky je 10 minut.
Komplexní úlohu lze využít pro ověření znalostí po absolvování odborného vzdělávacího modulu Přestavby budov.
Tento odborný modul zakončený komplexní úlohou by měl směřovat k přípravě na odborný výcvik, aby studenti v praxi využili znalosti a vědomosti, které získali v teoreticko-praktické části.
V teoreticko-praktickém vyučování.
Komplexní úloha bude řešena v odborné učebně s přístupem k internetu.
Technické vybavení: počítače, dataprojektor, plátno na promítání, přístup k internetu
Učební pomůcky pro učitele: seznam otázek k ústní zkoušce, písemný test, doplňovačka (počet vyhotovení odpovídá počtu studentů ve třídě), odborná učebnice pro předmět Přestavby budov, zadání pro PD přestavby objektu či jeho části
Učební pomůcky pro žáka: psací a rýsovací potřeby
Popis ověřování dosažených výsledků:
Ústně – odpovídat samostatně a věcně na vybrané téma (hodnocena je odborná správnost odpovědí a vhodné používání odborné terminologie)
Písemně – písemný test (otázky s možností výběru ze tří nabídnutých odpovědí, u každé otázky vybere jednu ze tří možných odpovědí)
Prakticky – vyplnit doplňovačku a předložit k posouzení samostatně zpracovanou PD přestavby objektu nebo jeho části (dle zadání)
Zadání a řešení jsou uvedena v jednotlivých přílohách, které jsou přiloženy ve formuláři komplexní úlohy.
V ústní zkoušce se hodnotí správnost a výstižnost formulací odpovědí včetně používání odborné terminologie.
Individuální hodnocení:
V písemné zkoušce se hodnotí počet správných odpovědí na otázky v písemném testu, kde má student možnost výběru ze tří nabídnutých odpovědí.
Bodové hodnocení:
V praktické části zkoušky se hodnotí správné vyplnění doplňovačky a předložená PD.
Individuální hodnocení:
Úspěšné absolvování odborného modulu je podmíněno tím, že student musí splnit všechny tři části zkoušky.
KÁRNÍK, V. Přestavby budov. Praha: SNTL – Nakladatelství technické literatury, 1986. L17-C1-IV-31/75320.
PODLENA, V. Přestavby budov, obor zednické práce. Praha: Parta, 2006. ISBN 80-7320-018-X.
Normy ČSN a ISO
Internet
Doporučené rozvržení hodin:
Obor vzdělávání: 36-67-H/01 Zedník
(Doporučení k zařazení do UP pro třetí ročníky oborů vzdělávání skupiny 36, např. 36-66-H/01 Montér suchých staveb, 36-67-E/01 Zednické práce)
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování odborného modulu Přestavby budov.
Tento odborný modul zakončený komplexní úlohou by měl předcházet praktickému vyučování se stejnou tematikou a směřovat k přípravě na odborný výcvik, aby studenti v praxi využili znalosti a vědomosti, které získali v teoretické části.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Iva Halbichová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.