CAD 2 – výkresy dílů
23-u-3/AD79
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
CAD 2 – výkresy dílů
Kótování, zápis struktury povrchu E
Kótování, značení drsnosti
Zobrazovací metody a druhy promítání
Zobrazování strojních součástí I
Zobrazování strojních součástí II
Střední škola - Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška, Pulická, Dobruška
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
08. 07. 2019 20:59
24
3. ročník
skupinové
15
Úloha obsahuje zadání různého provedení technických výkresů dílů se správným řešením s využitím vhodných nástrojů v CAD software.
Žák:
Mezi učební činnosti patří vlastní tvorbu 3D dílů a navazujících zobrazení na technickém výkrese s ohledem na způsob předpokládané výroby dílce.
Struktura zadání úlohy:
Teoretická výuka představuje názorné předvedení způsobu a metod práce pro zhotovení zadaného dílu na technickém výkrese s uvedením možných postupů. Na teoretickou výuku bezprostředně navazuje výuka praktická, kdy žáci pod vedením učitele samostatně technický výkres vytvářejí. Ověřování znalostí a dovedností je určeno zadáním provedení dílu a výkresu v pdf formátu nebo v papírové formě.
Pro získání potřebných znalostí a dovedností je využívána především metoda teoreticko-praktická, kdy každý žák pracuje na svém školním počítači s nainstalovaným software Solidworks.
Osobní počítač s nainstalovaným software Solidworks
Vzorová zadání v pdf formátu, nebo v papírové formě.
Žáci vytváří zadané úkoly a dodrží požadavky normalizace a zohledňují způsob předpokládané výroby.
Kritériem pro úspěšné zvládnutí vytvoření zadaného výkresu dílce je správné uspořádání pohledů, správná a úplná soustava kót nutná pro vlastní výrobu dle výkresu a správné umístění značek drsnosti povrchu a výrobních poznámek. Zároveň je žákům vymezen čas pro jednotlivé výkresy.
Klasifikace dle jednotlivých úkolů: výkres 1-3
Vypracování jednotlivých skic Hodnoceno známkami:
1 – přesné dodržení tvaru a rozměrů a kót v daném čase
2 - drobné odchylky tvarů či chyby rozměrů - kótování, nezvládnutí složitějších tvarů ve stanoveném čase
3 – chyby některých tvarů a kótování, nezvládnutí složitějších tvarů a času, více než polovina správně
4 – větší chyby ,nezvládnutí složitějších tvarů, chyby v kótování nedodržení času, více než třetina správně
5 - závažné chyby, nezvládnutí zpracování úlohy
Učebnice: Základy práce v CAD systému SolidWorks. nápověda software, včetně uvedených výukových kurzů
Videonávody na: www.modelmania.cz, www.mujsolidworks.cz
1/ Úloha je určena pro řešení:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Vilímková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.