Zobrazovací metody a druhy promítání
23-u-3/AD53
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Technická normalizace ve strojírenství
Technická normalizace
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou, Studentská, Žďár nad Sázavou
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
30. 06. 2019 16:37
16
1. ročník
individuální
Komplexní úloha spočívá v nakreslení vybraných součástí pomocí pravoúhlého promítání.
Žák:
Žáci chápou základní způsoby promítání a dovedou je používat. Rozlišují metody promítání, umístění jednotlivých pohledů a jejich souvislosti.
Žáci pracují samostatně a podle zadané součásti vytváří pohledy, řezy a průřezy na výkresech k jednoznačnému určení tvaru zadané součásti.
Realizace této komplexní úlohy může probíhat v učebně. Žáci musí mít k dispozici zadání, papír pro řešení a rýsovací pomůcky.
Zadání
Pracovní list č. – kontrolní
Je k dispozici vyučujícímu
Teoretická část:
Splnění časového limitu
Správné použití pohledů, řezů a průřezů.
Jejich správné umístění a označení na výkrese.
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák nakreslil danou součást správně, použil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy a správně je umístil na výkrese.
2 (chvalitebný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo nesprávně je umístil na výkrese.
3 (dobrý)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo je nesprávně umístil na výkrese.
4 (dostatečný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy a nesprávně je umístil na výkrese.
5 (nedostatečný)
Žák nenakreslil danou součást správně.
KLETEČKA, Jaroslav. FOŘT, Petr. Technické kreslení. ComputerPress 2007. ISBN 978-80-251-1887-0.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Leoš Plíšek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.