Pilování, tvarové vrtání, zahlubování, řezání závitů
23-u-3/AD43
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Technická dokumentace a ruční zpracování technických materiálů - praxe
Technická dokumentace a ruční zpracování technických materiálů - teorie
Integrovaná střední škola automobilní Brno, příspěvková organizace, Křižíkova, Brno
28. 06. 2019 21:43
28
1. ročník
skupinové
12
Hlavním cílem modulu je získání orientace v technické dokumentaci a získání znalostí a dovedností potřebných pro měření neelektrických veličin. Následně získají žáci základní znalosti o technických materiálech a dovednosti potřebné k jejich ručnímu a mechanizovanému zpracování.
Učitelé odborného výcviku a odborné teorie, kteří provádí výuku v modulu, posoudí na společném setkání míru kvality souborné práce, znalosti a dovednosti žáka v jednotlivých částech, ale hlavně schopnost praktické aplikace získaných znalostí při práci s materiálem a ostatních hodnoticích kritérií jednotlivých žáků. Výstupem je jednotné hodnocení za celý modul. Výsledné hodnocení je poté průřezem teoretických znalostí a praktických dovedností žáka.
Ověření provést formou souborné práce (plochý materiál – slon).
Instruktáž, ukázky, předvedení – 5 hod.
Ověření teoretických znalostí testem, přezkoušení ústní formou – 3 hod.
Souborná práce – 18 hod.
Vyhodnocení – 2 hod.
Teoreticko-praktická výuka v učebně i odborné dílně.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Test k ověření teoretických znalostí
Hodnocení souborné práce všech žáků
Hodnocení dílčích operací
Žák vypracuje průřezovou soubornou práci, na které se ověří zvládnutí problematiky, konkrétně se jedná o měření vzoru, náčrt a návrh výroby jednoduché strojní součásti. Doplňkem hodnocení je také odborný ústní, písemný a celkový projev žáka.
Technické kreslení, Antonín Kunc.
Odborné kreslení, Jan Vojtík.
Technologie zpracování kovů 1 a 2, A. Frischherz, P. Skop, H. Piegler.
Technologie ručního zpracování kovů, J. Švagr, J. Vojtík.
Dílenské manuály.
Modul je určen pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů se zaměřením na autoopravárenství.
Předpokladem pro úspěšné řešení úlohy je orientace a čtení výkresů, měření technických veličin, rozlišování železných i neželezných matriálů. Volba vhodného způsobu opracování materiálu.
Výuka probíhá modulovým systémem.
Hodnocení modulu provádí učitelé odborné teorie a odborného výcviku společně. Výstupem je jednotné hodnocení (známka) za modul.
Výhodou je výuka jedním vyučujícím, který učí odbornou teorii i odbornou praxi.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Oplatek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.