Tepelné zpracování ocelí
23-u-3/AD28
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Tepelné zpracování kovů
Střední průmyslová škola Jeseník, Dukelská, Jeseník
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění
25. 06. 2019 21:23
8
1. ročník
individuální
Komplexní úloha vychází z rozdělení ocelí do tříd a zabývá se jejich vlastnostmi v návaznosti na tepelném zpracování ocelí
Návaznost na NSK:
Orientovat se v třídách ocelí a v z toho vyplývajících vlastnostech, vysvětlit podstatu žíhání, kalení, popouštění, cementování a nitridování.
Žák:
Žáci chápou praktické důvody tepelného zpracování ocelí a vysvětlí změny struktury a vlastností materiálu součástí po jednotlivých druzích tepelného zpracování
Žáci pracují samostatně a podle zadání odpovídají na kontrolní otázky
Realizace této komplexní úlohy může probíhat v učebně. Žáci musí mít k dispozici zadání, papír pro řešení a psací potřeby
Zadání:
Výukový materiál, který obsahuje správné odpovědi na kontrolní otázky, je k dispozici vyučujícímu
Teoretická část:
Vysvětlit rozdělení ocelí do tříd, popsat rozdíly vlastností v jednotlivých druzích ocelí, vysvětlit postup a význam jednotlivých druhů tepelného zpracování ocelí
Hodnocení výsledků:
Klasifikace převodem z bodového nebo procentuálního hodnocení:
Každá z dvanácti otázek má hodnotu max. osm bodů, zbývající čtyři body do sta lze přidělit za správnou návaznost jednotlivých operací
VÁVRA, P. Strojnické tabulky pro SPŠ strojnické. 2. vydání. Praha. SNTL, 1984.
LEINVEBER, J., VÁVRA, P. Strojnické tabulky. 1. vydání. Úvaly. ALBRA, 2003. ISBN 80 – 86490 – 74 – 2.
BOTHE, O. Strojírenská technologie. 5.vydání. Praha SNTL. 1989.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Hurtečák. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.