Metody měření odporu
26-u-3/AC92
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Měření odporu
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence
19. 06. 2019 22:17
8
2. ročník, 3. ročník
individuální, skupinové
2
Cílem je prakticky vyzkoušet a ověřit znalosti teoretické získané v teoretické části modulu.
Úloha se skládá ze tří částí:
cílem je kontrola rezistorů
cílem je kontrola rezistorů
cílem je porovnat hodnoty získané použitím různých metod měření
Žák:
Žák změří zadané úlohy. Zapojí měřicí přístroj do obvodu, odečte hodnoty na stupnici, určí hodnotu naměřené veličiny, zaznamená a vyhodnotí výsledky měření. Vypočítá údaje, zpracuje protokol.
2 hodiny – 1. část
2 hodiny – 2. část
2 hodiny – 3. část
2 hodiny – zpracování protokolů
Komplexní úlohu lze použít pro ověření znalostí z modulu Měření odporu.
Žáci by měli v praxi využít znalostí a vědomostí, které získali v teoretické části.
Komplexní úloha může být zařazena na konec modulu, nebo použita po částech. V tomto případě ji lze použít na ověřování části modulu.
Podle ŠVP může být součástí teoretického nebo praktického vyučování.
Komplexní úloha bude řešena v odborné učebně měření.
Technické vybavení:
počítač, dataprojektor, plátno na promítání, přístup k internetu
Měřicí přístroje a prostředky:
1. část (na jednoho žáka nebo dvojici)
2. část (na jednoho žáka nebo dvojici)
3. část (na jednoho žáka nebo dvojici)
Pomůcky pro žáka:
Psací a rýsovací potřeby, kalkulačka, tiskopis protokolu.
Popis ověřování dosažených výsledků:
Hodnocení:
Samostatně se hodnotí 3 části – úloha + protokol
Prospěl na výborný:
Prospěl na chvalitebný:
Prospěl na dobrý:
Prospěl na dostatečný:
Neprospěl:
Elektrotechnická měření. BEN – technická literatura Praha, 2002.
TKOTZ, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika. Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006.
BASTIAN, P. a kol.: Praktická elektrotechnika. Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2004.
Ročník:
Doporučení: 2. nebo 3. ročník (obory L0), nebo 2. ročník (obory H).
Úloha je určena pro řešení:
Komplexní úloha je součástí modulu.
Úlohy zapojuje a měří žák sám, max. ve dvojicích (záleží na vybavení školy). Výsledky měření žák sám vyhodnotí a vypracuje protokol.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Demjanová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.