Elektrické přístroje nízkého napětí
26-u-3/AC82
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Elektrické přístroje
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou, Studentská, Žďár nad Sázavou
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
19. 06. 2019 15:46
12
3. ročník
skupinové
30
Komplexní úloha je složena z učebního textu a závěrečného testu, který prověří nabyté poznatky.
Je vhodné využít praktické ukázky na skutečných přístrojích (nejlépe od více výrobců) nebo alespoň na obrázcích.
Žák:
Učební činnosti:
Časový rozvrh:
11 hodin teoretická výuková část – vzdělávání dle učebního textu
1 hodina – test
Elektrické přístroje nízkého napětí je komplexní úloha teoretického zaměření vyžadující aktivní zapojení žáků, především v oblasti upevňování si poznatků, které jim vyučující předá. Žáci s menšími zkušenostmi z praxe si musí teoretické poznatky z výuky více opakovat, aby si je lépe upevnili.
Od vyučujícího se předpokládá výklad s praktickými ukázkami (jednotlivé přístroje nebo fotografie) a s příklady užití přístrojů v praxi. Při výkladu je nezbytné stále ověřovat, zda žáci rozumí funkci a znají příklad praktického použití.
Jedná se o teoretickou úlohu s převažující výkladovou částí. Její řešení se předpokládá v učebně teorie či školní laboratoři elektro. Vhodné je mít některé přístroje rozebrané (pro lepší pochopení funkce jednotlivých částí).
Jednotlivé nejvíce používané probírané přístroje (nejlépe od více výrobců), popřípadě obrázky těchto přístrojů. Pro názornost je dostatek obrázků v přiloženém učebním textu.
Žáci dokážou porozumění problematiky elektrických přístrojů nízkého napětí úspěšným zvládnutím závěrečného testu.
Úloha je hodnocena teoretickým testem, kde každá otázka nabízí pouze jednu správnou odpověď.
Prospěl na výborný:
Prospěl na chvalitebný:
Prospěl na dobrý:
Prospěl na dostatečný:
Neprospěl:
Celá úloha modul je splněna po dosažení stupně alespoň dostatečný.
BASTIAN, Peter a kol. Praktická elektrotechnika. Praha: Europa-Sobotáles, 2006. ISBN 80-86706-15-X.
BERKA, Štěpán. Elektrotechnická schémata a zapojení. Praha: BEN, 2006. ISBN 978-80-7300-299-9.
KLAUS, Tkotz a kol. Příručka pro elektrotechnika. Praha: Europa-Sobotáles, 2006. ISBN 80-86706-13-3.
Přiložený učební text
Úloha předpokládá osvojené teoretické poznatky z elektrotechniky 1. a 2. ročníku, technické dokumentace a základů elektroniky. Komplexní úloha je teoretickým předpokladem pro praktickou výuku.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Neuman. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.