Návrh ozubeného kola s přímými čelními zuby
23-u-4/AC68
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Návrh ozubeného kola
VOŠ, SŠ, Centrum odborné přípravy, Budějovická, Sezimovo Ústí
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
17. 06. 2019 08:45
8
3. ročník
individuální
Cílem je, aby žáci určili jednotlivé druhy ozubení, dokázali vysvětlit použití jednotlivých druhů ozubení a převodů v technické praxi, navrhli geometrii ozubeného kola a ověřili výpočtem a vyhodnotili správnost návrhu.
Žák:
Teoretická příprava – 2 hodiny
Výpočet ozubeného kola – 1 hodina
Tvorba technické dokumentace - 4 hodiny
Prezentace a kontrola výsledků – 1 hodina
Ověřit, zda si všichni osvojili správně postup návrhu
Kontrolovat správnost výpočtů
Kontrolovat dodržování zásad technické dokumentace
Teoretická příprava – frontální výuka - učebna
Vlastní výpočet – učebna
Tvorba dokumentace – učebna výpočetní techniky
Hodnocení – učebna výpočetní techniky
Učitel a škola:
PC a SW pro vektorovou grafiku
Výpočet ozubení
Výkres součásti
Výpočet ozubeného kola – 25 %
Výkres součásti - 75 %
Klasifikace
KEMKA, Vladislav. Stavba a provoz strojů: stroje a zařízení pro SPŠ strojní. Praha. Informatorium, 2009. ISBN 978-80-7333-075-0.
m=4; z=20
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Daniel Kříž. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.