Měření ploch
23-u-4/AC54
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Systém řízení a certifikace jakosti
Vyšší odborná škola a Stř.průmysl.škola, Gen. Krátkého, Šumperk
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
14. 06. 2019 15:51
16
3. ročník
individuální
Komplexní úloha Měření ploch se skládá ze tří částí. Část první je teoretická, kdy se žák seznámí s možnostmi měření ploch. Část druhá, praktická, ve které žák využívá různé způsoby pro měření ploch, měří (nebo počítá) konkrétní plochu několika způsoby, zapisuje výsledky. Část třetí je určena pro tvorbu protokolu o měření, zpracování výsledků, tvorba grafů, statistika.
Žák:
Žák má za úkol různými způsoby zjistit velikost zadané plochy. Ke zjištění využívá různé způsoby, začíná jednoduchými metodami. Komplexní úloha je složena ze čtyř způsobů zjišťování velikosti plochy, tzv. čtverečková metoda, výpočet dle Simpsona, měření s pomocí polárního planimetru a metodou vážení.
Časový harmonogram:
Žák pod vedením učitele se seznámí s možnostmi měření ploch. Následně v praktické části tyto metody používá, zapisuje výsledky. Výsledky následně statisticky zpracovává, tvoří potřebné grafy. Na závěr žák tvoří protokol o měření se všemi náležitostmi. Učitel pracuje výhradně jako poradce v obtížích. Úlohu je vhodné řešit i v projektových týmech s různými zadáními.
Komplexní úloha je realizována částečně v teoretické učebně a částečně v laboratoři pro měření. Třída by na tuto komplexní úlohu měla být dělena. Je vhodné pracovat maximálně s 15 žáky.
Pracovní list, milimetrový papír, polární planimetr, váhy s co nejlepší přesností, karton papíru s vyšší gramáží.
BUMBÁLEK, Leoš. Kontrola a měření. Informatorium. Praha 2010. ISBN: 978-80-73330-72-9
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Tomášek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.