Lištová elektroinstalace
26-u-3/AA24
H (EQF úroveň 3)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Elektrické rozvody v budovách
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k řešení problémů
12. 12. 2018 09:40
8
2. ročník, 3. ročník
individuální
Cílem je ověřit znalosti žáků, které získali v teoretické části modulu. Úlohou je zapojení lištové elektroinstalace na cvičném panelu.
Odborné kompetence:
- navrhnout a provést lištovou elektroinstalaci;
- provádět montážní, opravárenské a údržbářské práce na lištové elektroinstalaci dle platných ČSN;
- používat a zpracovávat technickou dokumentaci;
- dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci.
Žák:
- definuje lištovou elektroinstalaci;
- popíše technologický postup montáže;
- používá veškeré potřebné nářadí pro elektrotechniky;
- volí vhodné průřezy vodičů a jištění;
- čte v elektrotechnických schématech;
- používá veškerý materiál, potřebný ke zhotovení lištové elektroinstalace;
- čte technickou dokumentaci.
Samostatná práce:
1 hodina - žák obdrží zadání úlohy a narýsuje požadované schéma
6,5 hodiny - žák provede zapojení lištové elektroinstalace na cvičném panelu dle zadání
0,5 hodiny - odzkoušení funkce a celkové hodnocení úlohy
Pouze v praktickém vyučuvání.
Psací a rýsovací potřeby
Nářadí elektrotechnika:
- kleště stranové štípací
- kleště odizolovávací
- kleště ploché
- kleště kombinované
- sada křížových šroubováků
- sada plochých šroubováků
- narýsování schématu úlohy dle zadání
- provedení lištové instalace dle zadání na cvičném panelu
- odzkoušení funkce a celkové hodnocení úlohy
1. žák narýsuje schéma dle zadání
2. žák provede lištovou instalaci dle zadání na cvičném panelu
Hodnocení písemné části:
Prospěl na výborný:
Žák narýsuje schéma v časovém limitu bez nedostatků.
Prospěl na chvalitebný:
Žák narýsuje schéma v časovém limitu s drobnými nedostatky.
Prospěl na dobrý:
Žák narýsuje schéma v časovém limitu s nedostatky.
Prospěl na dostatečný:
Žák narýsuje schéma v časovém limitu s hrubými nedostatky.
Neprospěl, nedostatečný:
Žák nenarýsuje schéma v časovém limitu, nebo s velmi hrubými nedostatky.
Hodnocení praktické části:
Prospěl na výborný:
Žák vypracuje praktickou část v časovém termínu a bez nedostatků.
Prospěl na chvalitebný:
Žák vypracuje praktickou část v časovém termínu s drobnými nedostatky.
Prospěl na dobrý:
Žák vypracuje praktickou část v časovém termínu s nedostatky.
Prospěl na dostatečný:
Žák vypracuje praktickou část v časovém termínu s hrubými nedostatky
Neprospěl, nedostatečný
Žák nevypracuje praktickou část v časovém termínu, nebo s velmi hrubými nedostatky
Celkové hodnocení:
Pokud je žák hodnocen z praktické části jako nedostatečný, výsledná známka je nedostatečný. Hodnocení z písemné části je v tomto případě bezpředmětné.
Celkové hodnocení se určuje dle aritmetického průměru známek z písemné a praktické části.
V případě nejasného výsledku (1,5; 2,5; 3,5) se výsledná známka určí takto:
V případě lepší známky z praktické části, než z písemné, se aritmetický průměr zaokrouhluje směrem dolů.
V případě horší známky z praktické části, než z písemné, se aritmetický průměr zaokrouhluje směrem nahoru.
Tkotz, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2012.
BASTIAN, P. a kol.: Praktická elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2012.
HÄBERLE, G. A kol.: Elektrotechnické tabulky pro školu i praxi, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006.
BERKA, Š.: Elektrotechnická schémata a zapojení 1, BEN – technická literatura, Praha, 2008.
Vybrané normy ČSN:
- ČSN EN 50 110-1 ed. 3 – Obsluha a práce na elektrickém zařízení
- ČSN 33 2000-4-41 ed. 3 – Ochrana před úrazem elektrickým proudem
- ČSN 33 2130 ed. 3 – Vnitřní elektrické rozvody
- ČSN 33 2000-7-701 ed. 2 – Elektroinstalace v prostorách s vanou nebo sprchou
- ČSN 33 0165 ed. 2 – Značení vodičů barvami a číslicemi
- ČSN 33 2000-5-52 ed. 2 – Výběr soustav a stavba vedení
- ČSN ISO 3864-1 – Bezpečnostní barvy a značky
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimír Arnold. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.