VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Podsíťování metodou VLSM
Kód úlohy
18-u-4/AB32
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
18 - Informatické obory
Vazba na vzdělávací modul(y)
Tvorba podsítí a VLSM.
Škola
Střední průmyslová škola dopravní, a.s., Plzeňská, Praha 5
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
Datum vytvoření
17. 04. 2019 20:14
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
20
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník, 3. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je procvičení a získání znalostí žáků v oblasti tvorby podsítí a jejich metod.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- efektivně rozdělí síť - vytvoří podsíť/podsítě v dané třídě IP adres;
- Vvpočítá a aplikuje schéma adresování sítě včetně návrhu adresování VLSM;
- určí příslušné beztřídní schéma pomocí metody CIDRVyu.
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Strategie učení:
- Frontální vyučování.
- Výpočty adresace.
Učební činnosti:
- Odborný výklad s prezentací.
- Vlastní činnost žáků při studiu doporučené odborné literatury a studijních materiálů.
- Studium tvorby podsítí v dané třídě IP adres (výklad učitele, studium žáka).
- Vzorové příklady výpočtu adresace dle metody VLSM. (příklady od vyučujícího).
- Vizualizace činnosti navržené síťové infrastruktury ke vzorové IP adresaci. (příklady od vyučujícího).
- Praktická cvičení v simulačním prostředí. (žáci)
Metodická doporučení
Klíčová doporučení.
Je třeba se zaměřit na:
- Správné rozdělení sítě na podsítě (efektivně síť rozdělit na příslušný počet podstítí);
- Správná aplikace metody VLSM - jak se vytváří metoda VLSM, jak přesně vypočítám či určím adresu sítě, adresový prostor, masku a broadcast, jakým způsobem zakreslím rezervovaný prostor, zda ho smím/nesmím dále využívat apod.);
- Vužití prefixu u modelu CIDR.
Způsob realizace
- Metoda teoreticko-praktická;
- Úloha bude řešena v učebně datových sítí nebo odborné ICT učebně.
Pomůcky
- Papír, tužka, případně kalkulačka.
- PC se speciálním SW pro výpočet adresace.
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
- Správné rozdělení sítě na počet podsítí pro danou třídu adresace IP.
- Správné přiřazení podsítí pro ethernetová a sériová rozhraní.
- Správné přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Kritéria hodnocení
Celkové hodnocení je průměr všech čtyřech částí. Maximum jednoho bodu je 100% a minimum každého bodu je 40%. Žák musí splnit všechny body v průměru na 50%
Splnění úlohy spočívá v následujícíh bodech:
- Správné rozdělení sítě na přesný počet podsítí v dané třídě IP.
- Správné přiřazení podsítí pro sériová rozhraní.
- Správné přiřazení podsítí pro ethernetová rozhraní.
- Správné přidělení IP adres, masek, broadcastu a adresy sítě pro daná rozhraní.
Celkové hodnocení:
Výborná 100 - 90%
Chvalitebný 90 - 75%
Dobrý 75 - 60%
Dostatečný 60 - 50%
Nedostatečný méně naž 50%
Doporučená literatura
LAMMLE, Todd. Cisco Certified Network Associate. Computer Press. Brno. ISBN 978-80-251-2359-1. 2014.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Kaněrová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.