Účtování finančního majetku a bankovních úvěrů
63-m-4/AA84
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
Vedení pokladny - pracovní cesty
Cizí měny v účetnictví
63-41-M/02 Obchodní akademie
16
30. 04. 2020
Modul navazuje na modul:
Modul je vhodné zařadit za moduly:
Základní znalost pojmů:
Cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáka s účtováním krátkodobého finančního majetku a krátkodobých bankovních úvěrů.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných kompetencí žáků v provádění typických činností.
Po ukončení modulu je žák schopen účtovat příjmy a výdaje v pokladně a na bankovním účtu v tuzemské a cizí měně, nákup a výdej cenin, úhrady platební kartou, poskytnutí, použití a splátku úvěru, nákup a prodej krátkodobých cenných papírů.
Je připraven prakticky vést evidenci krátkodobého finančního majetku a používat informace vyplývající z této evidence.
Absolvováním modulu je žák připraven optimálně využít svých znalostí k profesnímu uplatnění ve světě práce.
Žák:
Základní strategií výuky je výklad (vysvětlování) látky, řešení účetních modelových situací, řešení vzorových příkladů a praktické metody při procvičování probírané látky. Výuka je doplněna pracovními listy nebo sbírkou příkladů, při jejich řešení lze využít samostatnou a skupinovou práci žáků.
Ve výuce se prolíná teoretická a praktická část modulu, je vhodné klást důraz na nácvik pracovních činností a dovedností (pracovat s doklady, určit účetní případy, zaúčtovat do účetních knih, vést evidenci, provádět přepočty cizích měn).
Výuka probíhá v odborné učebně, kde je vhodné využití dataprojektoru či interaktivní tabule (schémata účtování účetních případů, příklady). Pro zjišťování kurzů ČNB je možné žákům povolit mobilní telefony (přístup na internet).
Žáci si zopakují pojmy ze vstupních předpokladů, znalost těchto pojmů průběžně používají. Řeší modelové situace z běžného praktického života, příklady na pracovních listech nebo ve sbírce, pracují buď společně, samostatně nebo ve skupině (dvojice - lepší a slabší žák).
Součástí učebních činností žáků je domácí příprava a procvičování.
3. ročník
Ověrování dosažených výsledků:
Ústní individuální zkoušení a frontální zkoušení je zaměřeno na ověření teoretických znalostí.
Písemné zkoušení je zaměřeno na ověření praktických činností a skládá se ze dvou testů:
Hodnocení ústního individuálního nebo frontálního zkoušení: hodnocení znalosti teorie a účtování, kromě znalostí je hodnocena souvislost ústního projevu, uvádění příkladů, rychlost reagování.
Hodnocení písemného zkoušení (testů): % úspěšnosti: 100 % – 51 % - žák uspěl, 50 % - 0 % - žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že ústní nebo frontální zkoušení není hodnoceno prospěchem nedostatečným a současně uspěl v písemných testech.
Pavel Štohl, Učebnice účetnictví - 2. díl
Pavel Štohl, Sbírka příkladů k učebnici účetnictví -2. díl
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.