Embedded systémy
18-m-4/AA79
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Programování aplikace s Embedded systémem
18-20-M/01 Informační technologie
28
30. 04. 2020
01. 09. 2018
programování mikrokontrolérů a programování mikropočítačů;
sériová komunikace;
bezdrátová komunikace;
ovládání základních periferií a senzorů
Tento modul navazuje na moduly, řešící základní poznatky hardware zařízení informačních technologií. Žák se učí využívat prvky moderních informačních a komunikačních technologií, efektivně je aplikovat v průběhu vzdělávání i při samostatném řešení praktických úkolů.
Odborné kompetence dle RVP:
− volili vyvážená HW řešení s ohledem na jeho funkci, parametry a vhodnost pro předpokládané použití;
− kompletovali a oživovali sestavy včetně periferních zařízení;
− identifikovali a odstraňovali závady HW a prováděli upgrade.
− volili vhodný operační systém s ohledem na jeho předpokládané nasazení;
− instalovali, konfigurovali a spravovali operační systém včetně jeho pokročilého nastavení dle objektivních potřeb uživatele;
− navrhovali a realizovali počítačové sítě s ohledem na jejich předpokládané využití;
− konfigurovali síťové prvky;
− administrovali počítačové sítě
- osvojili si zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti včetně zásad ochrany zdraví při práci u zařízení se zobrazovacími jednotkami (monitory, displeji apod.), rozpoznali možnost nebezpečí úrazu nebo ohrožení zdraví a byli schopni zajistit odstranění závad a možných rizik
Po absolvování modulu žák pro embedded systém, který má k dispozici, umí následující činnosti:
V průběhu vzdělání se žák seznamu a učí:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v rámci praktické výuky:
Výuka by měla probíhat ve 4. ročníku.
Průběžné ověření znalostí a dovedností před a během praktického cvičení
Vyhodnocení výstupů na základě vypracování Pracovního listu, který je v zadání komplexní úlohy
Kritéria hodnocení pro ověřování v rámci výuky:
Vyplnění a včasné odevzdání pracovního listu, v rámci kterého žák řeší předchozí úkoly, hodnotí se obsahová stránka (popis jednotlivých provedených činností včetně dosažených výsledků) i grafická úprava.
Klasifikační stupeň1: bezchybná funkce všech komponent podle zadání, plně vypovídající popis provedených činností, vhodná grafická úprava
Klasifikační stupeň2: drobné chyby funkčnosti některých komponent podle zadání, správný popis základních provedených činností, drobné chyby formátů grafické úrovně
Klasifikační stupeň3: ojedinělé hrubé chyby funkčnosti některých komponent při zachování funkčnosti celku podle zadání, ojedinělé chyby v popisu základních provedených činností, průměrná grafická úprava
Klasifikační stupeň4: více hrubých chyb funkčnosti komponent při zachování částečné funkčnosti celku podle zadání, časté chyby v popisu základních provedených činností, nevhodná grafická úprava
Klasifikační stupeň5: více hrubých chyb funkčnosti komponent znemožňujících alespoň částečnou funkčnost celku podle zadání, chybný nebo žádný popis základních provedených činností, nevhodná grafická úprava, neodevzdání PL.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Paul. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.