Dokončovací metody obrábění
23-m-3/AI71
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení
23-45-L/01 Mechanik seřizovač
23-51-H/01 Strojní mechanik
23-56-H/01 Obráběč kovů
23-52-H/01 Nástrojař
36
30. 04. 2020
Základní znalosti o teorii třískového obrábění a o vazbě obrábění s jakostí povrchu obrobeného materiálu – vznik třísky, druhy třískového obrábění a jim odpovídající jakost povrchu Ra. Základní znalosti z technické dokumentace o předepisování přesnosti výroby – vazbách tolerování rozměrů, jakosti povrchu a geometrických odchylkách tvarů vyráběných součástí. Základní znalosti z teorie tváření za studena.
Cílem modulu je získání znalostí a dovedností při používání třískových dokončovacích metod obrábění a zároveň i dokončovacích metod beztřískových. Žák získá přehled o možnostech získání různých jakostí (struktur) povrchů obráběných součástí a o tom, zda je možná úprava geometrického tvaru obráběné součásti konkrétní zvolenou dokončovací metodou.
Žák:
Dokončovací metody obrábění:
1. Teoretická část:
Výklad, prezentace na téma:
Bádání:
2. Praktická část:
Zařazení pro skupinu oborů H zaměření více na praxi ve 3. ročníku
Pro skupinu oborů L zaměření na teorii i praxi ve 4. ročníku po probrání témat základních druhů obrábění.
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
1. Teoretická část:
Písemné přezkoušení
Maximálně 100 bodů na úspěšné absolvování modulu 55 bodů
2. Praktická část:
Maximálně 200 bodů na úspěšné absolvování modulu 110 bodů
ŘASA, Jaroslav, GABRIEL, GABRIEL. Strojírenská technologie 3. Praha: Scientia, 2000. ISBN 80-7183-207-3.
Doporučené rozvržení hodin pro obory vzdělání 23-44-L/01 a 23-45-L/01:
Doporučené rozvržení hodin pro obory vzdělání 23-51-H/01, 23-56-H/01, 23-52-H/01:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Jagošová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.