Zoohygiena a prevence chorob
41-m-4/AI63
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
Nemoci skotu
41-41-M/01 Agropodnikání
41-43-M/02 Chovatelství
41-51-H/01 Zemědělec - farmář
43-41-M/01 Veterinářství
12
30. 04. 2020
absolvování modulu Anatomie a fyziologie hospodářských zvířat nebo Složení těla hospodářských zvířat
Modul Zoohygiena a prevence chorob navazuje na znalosti z modulu Anatomie a fyziologie hospodářských zvířat a biologické vzdělávání. Modul se zabývá hodnocením zdravotního stavu zvířat, významnými chorobami jednotlivých druhů hospodářských zvířat a prevencí v chovech zvířat.
Očekávané výsledky učení vycházejí z RVP 41-41-M/01 Agropodnikání:
Očekávané výsledky učení:
Žák:
Strategie výuky
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické:
Žák v rámci teoretické a praktické výuky:
Žák:
Modul se doporučuje zařadit do čtvrtého ročníku. V případě předmětového uspořádání ŠVP je vhodné ho zařadit do vyučovacího předmětu zaměřeného na chov zvířat nebo veterinární prevenci a do předmětu praxe, případně odborný výcvik.
Písemné a ústní zkoušení
Samostatná práce žáků: referát popisující jednotlivá onemocnění
Praktické zkoušení – bezpečná a správná manipulace a fixace hospodářských zvířat
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky.
Hodnoceno je využívaní odborné terminologie, odborná správnost odpovědí a schopnost aplikace poznatků z výuky příbuzných vyučovacích předmětů z oblasti chovu zvířat a biologie
Důraz je kladen na odbornou správnost a samostatnost.
Hodnoceny jsou také dovednosti organizace práce a správná manipulace a kladný vztah ke zvířatům.
popíše znaky zdravého zvířete, kontrolu zdravotního stavu zvířat, vysvětlí podstatu odchylek od normálního fyziologického stavu zvířete
výborně: Srovná fyziologické projevy zdravého a nemocného zvířete, samostatně posoudí zdravotní stav zvířete.
chvalitebně: 89-75% odpovědí bude správných
dobře: 74-60% odpovědí bude správných
dostatečně: 59-46% odpovědí bude správných
vyjmenuje a určí významné nemoci různých druhů hospodářských zvířat
výborně: Žák samostatně popíše jednotlivá onemocnění hospodářských zvířat
chvalitebně: 89-75% odpovědí bude správných
dobře: 74-60% odpovědí bude správných
dostatečně: 59-46% odpovědí bude správných
popíše možnosti léčby
výborně: Žák samostatně vyjmenuje možnosti léčby jednotlivých onemocnění. Při manipulaci se zvířaty pracuje samostatně a klidně.
chvalitebně: 89-75% odpovědí bude správných
dobře: 74-60% odpovědí bude správných
dostatečně: 59-46% odpovědí bude správných
popíše a provede preventivní zákroky a opatření v chovech zvířat
výborně: Vysvětlí možnosti vedení zákroků, provádí je samostatně a dbá na BOZP
chvalitebně: 89-75% odpovědí bude správných
dobře: 74-60% odpovědí bude správných
dostatečně: 59-46% odpovědí bude správných
během manipulace se zvířaty dbá na ochranu zvířat proti týrání, řídí se platnými legislativními předpisy
prospěl: Dbá na své bezpečí a bezpečí ostatních při manipulaci se zvířaty, dbá naplňování legislativních předpisů na ochranu zvířat proti týrání.
popíše a případně navrhne úpravu prostředí tak, aby byly v souladu s pravidly welfare
výborně: Žák samostatně popíše prostředí ve stáji, navrhne řešení nevhodných podmínek.
chvalitebně: 89-75% odpovědí bude správných
dobře: 74-60% odpovědí bude správných
dostatečně: 59-46% odpovědí bude správných
KONRÁD, Jan. Zoohygiena a prevence chorob hospodářských zvířat: učební text pro střední zemědělské školy. Praha: Credit, 1994. Učební texty pro střední zemědělské školy. ISBN 80-901645-1-X.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Mičková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.