Zakládání staveb - zásady provádění základových konstrukcí, jejich typy dle hloubky založení
36-m-3/AI52
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
E (tříleté, EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Zakládání staveb
36-67-H/01 – Zedník
36-64-H/01 – Tesař
36-52-H/01 – Instalatér
36-52-H/02 – Mechanik plynových zařízení
36-69-H/01 – Pokrývač
36-54-H/01 – Kameník
36-56-H/01 – Kominík
36-58-H/01 – Montér vodovodů a kanalizací
23-55-H/01 – Klempíř – stavební
36-59-H/01 – Podlahář
36-62-H/01 – Sklenář
36-63-H/01 – Štukatér
36-65-H/01 – Montér suchých staveb
36-67-H/01 – Kamnář
36-44-L/51 – Stavební provoz
8
30. 04. 2020
Předpokladem zdárného zvládnutí tohoto modulu jsou znalosti získané ve vzdělávacích modulech z oblasti stavebních materiálů a modulu Železobeton
Vzdělávací modul ZAKLÁDÁNÍ STAVEB přinese žákům odborné znalosti a vědomosti potřebné pro konkrétní realizaci základů pozemních staveb s využitím znalostí modulů z oblasti materiálů. Modul ZAKLÁDÁNÍ STAVEB rovněž propojuje poznatky z ostatních vzdělávacích modulů z oblasti výstavby pozemních staveb.
Žák :
ZAKLÁDÁNÍ STAVEB
Jednoduché základové konstrukce
Zatížení stálá, zatížení nahodilá
Charakteristika základů dle hloubky založení
1. Předání staveniště a přípravné práce
2. Vytyčovací práce
3. Geologický průzkum
4. Vytyčení stavby výškově a polohově
5. Základové půdy
6. Názvosloví – základová rýha, jáma, šachta
7. Plošné základy
8. Hlubinné základy
9. Ztracená bednění v základech
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Výkladová a teoretická část:
Procvičení, osvojení:
Výuka probíhá ve vyučovacím předmětu stavební konstrukce, průřezový modul pro obory vzdělání ze skupiny 36 stavebnictví, ideálně v 1. nebo 2. ročníku. Ve 3. ročníku pak ověřit čtením dokumentace její pochopení a porozumění tak, aby mohlo být realizováno v praxi
Žák v rámci teoretické výuky pracuje s výkresy a náčrty, správně určuje a vyhledává zadané úkoly. Výsledky žáků se kontrolují a hodnotí průběžně. Slovním rozborem a následnou známkou jsou hodnoceny výkresy základů, na kterých žáci samostatně pracují.
U žáků jsou dále hodnoceny vědomosti i dovednosti prostřednictvím dalších grafických prací, práce s výkresovou dokumentaci, technickými listy výrobců, ČSN. Na grafických pracích je hodnocena stránka obsahová i estetická.
Kritéria hodnocení vycházejí z platných RVP rozpracovaných do ŠVP.
Hodnotí se známkou:
Stupeň 1 (výborný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly v podstatě uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí nepodstatné mezery
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí závažné mezery.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované termíny, znaky, symboly a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery.
Do celkového hodnocení žáka učitel zahrne:
FLEISS, GANGL, GRAF, a kol. Stavební nauka. schváleno MŠMT – ČR, ISBN 80-902110-6-3
Elektronické učebnice učiliště Bosonohy – volně k dispozici na stránkách školy
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Lorencová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.