Svislé nosné konstrukce
36-m-3/AI33
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
E (tříleté, EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Svislé nosné konstrukce
36-67-E/01 Zednické práce
36-51-E/01 Dlaždičské práce
36-55-E/01 Klempířské práce ve stavebnictví
36-57-E/01 Malířské a natěračské práce
36-59-E/01 Podlahářské práce
36-62-E/01 Sklenářské práce
36-64-E/01 Tesařské práce
36-67-E/02 Stavební práce
36-69-E/01 Pokrývačské práce
36-67-H/01 Zedník
36-52-H/01 Instalatér
36-52-H/02 Mechanik plynových zařízení
36-54-H/01 Kameník
36-56-H/01 Kominík
36-58-H/01 Montér vodovodů a kanalizací
36-59-H/01 Podlahář
36-62-H/01 Sklenář
36-63-H/01 Štukatér
36-64-H/01 Tesař
36-65-H/01 Vodař
36-66-H/01 Montér suchých staveb
36-67-H/02 Kamnář
36-69-H/01 Pokrývač
36-44-L/51 Stavební provoz
12
30. 04. 2020
Předpokladem zdárného zvládnutí tohoto modulu jsou znalosti získané ve vzdělávacích modulech z oblasti stavebních materiálů a modulu Železobeton a modulu Vodorovné nosné konstrukce.
Vzdělávací modul SVISLÉ NOSNÉ KONSTRUKCE přinese žákům odborné znalosti a vědomosti potřebné pro vlastní realizaci svislých nosných konstrukcí, uvede do souvislostí druhy materiálů a technologické postupy pro nosné konstrukce a možnosti provedení, včetně výpočtů spotřeby. Modul SVISLÉ NOSNÉ KONSTRUKCE rovněž propojuje poznatky z ostatních vzdělávacích modulů z oblasti výstavby pozemních staveb.
Žák:
SVISLÉ NOSNÉ KONSTRUKCE
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Výkladová a teoretická část:
Procvičení, osvojení:
Orientuje se ve výkresech dle způsobu pohledu, řezu
Výuka probíhá ve vyučovacím předmětu Stavební konstrukce, průřezový modul pro obory vzdělání ze skupiny 36 stavebnictví, ideálně v 1. nebo 2. ročníku. Ve třetím ročníku pak ověřit čtením dokumentace její pochopení a porozumění tak, aby mohlo být realizováno v praxi.
Žák v rámci teoretické výuky pracuje s výkresy a náčrty, správně určuje a vyhledává zadané úkoly. Výsledky žáků se kontrolují a hodnotí průběžně. Slovním rozborem a následnou známkou jsou hodnoceny výkresy svislých nosných konstrukcí, na kterých žáci samostatně pracují.
U žáků jsou dále hodnoceny vědomosti i dovednosti prostřednictvím dalších grafických prací, práce s výkresovou dokumentaci, technickými listy výrobců, ČSN. Na grafických pracích je hodnocena stránka obsahová i estetická.
Kritéria hodnocení vycházejí z platných RVP rozpracovaných do ŠVP.
Hodnotí se známkou:
Stupeň 1 (výborný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly v podstatě uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí nepodstatné mezery
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí závažné mezery.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované termíny, znaky, symboly a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery.
Do celkového hodnocení žáka učitel zahrne:
FLEISS, GANGL, GRAF, a kol. Stavební nauka. schváleno MŠMT – ČR. ISBN 80-902110-6-3
Elektronické učebnice učiliště Bosonohy – volně k dispozici na stránkách školy
PODLENA, Václav. Zednické práce Technologie 1. Ročník OU, Praha, Parta 2001
Vlastní výkresové podklady
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václava Formánková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.