Stavební výkresy - výplně stavebních otvorů
36-m-3/AI32
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
E (tříleté, EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Stavební výkresy – Výplně stavebních otvorů
36-67-H/01 Zedník
36-54-H/01 Kameník
36-59-H/01 Podlahář
36-67-H/02 Kamnář
36-67-E/01 Zednické práce
36-51-E/01 Dlaždičské práce
36-59-E/01 Podlahářské práce
36-67-E/02 Stavební práce
36-44-L/51 Stavební provoz
8
30. 04. 2020
Předpokladem zdárného zvládnutí tohoto modulu jsou znalosti získané ve vzdělávacích modulech:
Technické zobrazování - pomůcky, technika rýsování a kreslení
Technické zobrazování - názorné zobrazování
Žáci získají vědomosti a dovednosti nezbytné ke čtení a kreslení výkresů výplní stavebních otvorů.
Budou zobrazovat výplně stavebních otvorů pomocí pravoúhlého promítání a zhotovovat náčrty.
Proběhne ukázka výkresů, nácvik čtení z výkresů v souvislosti orientací v projektové dokumentaci.
Žák:
Kreslení výplní stavebních otvorů je prezentováno postupem rýsování na tabuli, nebo promítáním výkresů elektronicky přes vizualizér. Žáci si je překreslují pod dohledem učitele do sešitu. Popisy, postupy a teorii doplní diktováním textu do sešitu. Po té žáci samostatně rýsují v půdorysu a v řezu okna nebo dveře dle zadání. Učivo tak procvičují a osvojují. Žáci dbají na stav a údržbu rýsovacích pomůcek.
Doporučení k zařazení do UP pro 1. ročníky oborů vzdělání skupiny 36
Výsledky žáků se kontrolují a hodnotí průběžně. Hodnoceny jsou výkresy, na kterých žáci samostatně pracují a to slovním rozborem a následnou známkou. U žáků jsou hodnoceny vědomosti i dovednosti prostřednictvím grafických prací, práce s výkresovou dokumentaci, technickými listy výrobců, ČSN. Na grafických pracích je hodnocena stránka obsahová i estetická.
Hodnocení:
NOVOTNÝ, J. Cvičení z pozemního stavitelství. Sobotáles. Praha, 2007
DOSEDĚL, A. Čítanka výkresů ve stavebnictví. Sobotáles. Praha, 2007
Zakreslování dveří a vrat. ČSN 01 3420
Zakreslování oken. ČSN 01 3420
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Štuknerová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.