Schodiště
36-m-3/AI18
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Schodiště
36-67-H/01 Zedník
36-64-H/01 Tesař
36-59-H/01 Podlahář
36-65-H/01 Montér suchých staveb
36-44-L/51 Stavební provoz
8
30. 04. 2020
Předpokladem zdárného zvládnutí tohoto modulu jsou znalosti získané ve vzdělávacích modulech Beton (obecně), Stavební kámen, Dřevo, Vodorovné konstrukce, Svislé konstrukce.
Vzdělávací modul SCHODIŠTĚ přinese žákům odborné znalosti a vědomosti potřebné pro vlastní realizaci konstrukce schodišť s využitím znalostí modulů z oblasti materiálů a konstrukcí staveb. Modul SCHODIŠTĚ rovněž propojuje poznatky z ostatních vzdělávacích modulů z oblasti výstavby pozemních staveb.
Žák:
SCHODIŠTĚ
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Výkladová a teoretická část:
Procvičení, osvojení:
Výuka probíhá ve vyučovacím předmětu stavební konstrukce, ideálně v 1. nebo 2. ročníku. Vzdělávací modul je vhodný pro žáky oborů vzdělání:
36-67-H/01 – Zedník
36-64-H/01 – Tesař
36-59-H/01 – Podlahář
36-65-H/01 – Montér suchých staveb
Žák v rámci teoretické výuky pracuje s výkresy a náčrty, správně určuje a vyhledává zadané úkoly. Výsledky žáků se kontrolují a hodnotí průběžně. Slovním rozborem a následnou známkou jsou hodnoceny výkresy základů, na kterých žáci samostatně pracují.
U žáků jsou dále hodnoceny vědomosti i dovednosti prostřednictvím dalších grafických prací, práce s výkresovou dokumentaci, technickými listy výrobců, ČSN. Na grafických pracích je hodnocena stránka obsahová i estetická.
Kritéria hodnocení vycházejí z platných RVP rozpracovaných do ŠVP.
Hodnotí se známkou:
Stupeň 1 (výborný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák pracuje s požadovanými termíny, znaky a symboly v podstatě uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí nepodstatné mezery
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí závažné mezery.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované termíny, znaky, symboly a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery.
Do celkového hodnocení žáka učitel zahrne:
FLEISS, GANGL, GRAF, a kol. Stavební nauka. schváleno MŠMT – ČR, ISBN 80-902110-6-3
Elektronické učebnice učiliště Bosonohy – volně k dispozici na stránkách školy
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Lorencová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.