Co chci a co mohu mít
63-m-4/AI16
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
L0 (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
78-42-M/02 Ekonomické lyceum
Lze využít i průřezově v oborech středního vzdělání kategorie M (L0).
12
30. 04. 2020
Absolvování modulu není podmíněno vstupními předpoklady.
Cílem modulu je seznámit žáka s podstatou fungování tržní ekonomiky a základními ekonomickými pojmy.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, k porozumění podstatě a principu podnikání v souladu s realitou tržního prostředí.
Po ukončení modulu žák chápe podstatu fungování ekonomického systému a je schopen na příkladech vysvětlit a aplikovat základní ekonomické pojmy.
Absolvováním modulu je žák připraven optimálně využít svých znalostí k dalšímu ekonomickému vzdělání a chápat ekonomické zákonitosti v běžném životě.
Žák:
Výklad (popis, vysvětlování) látky, používání příkladů z běžného života, řešení modelových situací nebo příkladů (tržní mechanismus), použití ekonomické hry.
Žáci jsou při výkladu vedeni k využívání znalostí z běžného praktického života, aplikují základní ekonomické pojmy, používají odbornou terminologii. Pracují s grafy, interpretují je. Při řešení modelových situací, příkladů a ekonomické hry pracují samostatně nebo ve skupině.
Součástí učebních činností žáků je domácí příprava a procvičování.
1. ročník
Ústní individuální zkoušení a frontální zkoušení je zaměřeno na ověření teoretických znalostí.
Písemný test ověřuje teoretické znalosti a řešení příkladů.
Klasifikaci lze doplnit hodnocením aktivity žáka.
Hodnocení ústního zkoušení: hodnocení znalosti teorie, schopnost uplatnit znalosti na příkladech, správné používání odborné terminologie.
Hodnocení písemného zkoušení (testu):
% úspěšnosti: 100–51 % – žák uspěl, 50–0 % – žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že ústní zkoušení není hodnoceno prospěchem nedostatečným a současně uspěl v písemném testu.
Učebnice Ekonomika nejen k maturitě (autoři: Petr Klínský, Otto Műnch), Ekonomické hry a řešení otázek a příkladů (autoři: Dana Pospíchalová, Robert Holman, ke stažení: https://www.serius.cz/sites/default/files/rel_info/Ekonomicke_hry.pdf), vlastní texty školy.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.