Vnitrofiremní komunikace a týmová práce
63-m-4/AA69
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
78 - Obecně odborná příprava
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
16
30. 04. 2020
Absolvování modulů Podnikáme, Jsme zaměstnanci.
Cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáky se základy komunikačních dovedností – verbální, neverbální komunikací, pozitivní komunikací, typologií osobnosti z pohledu komunikace, přenosy informací, naslouchání, dotazování a komunikace v týmu, což bude uvedeno na konkrétních případech z praxe.
Cílem modulu je prohloubení odborných kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění, podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných znalostí žáků v oblasti efektivní komunikace, což má přímý vliv na uplatnitelnost absolventů na trhu práce a začlenění do pracovních kolektivů. Po ukončení modulu žák bude schopen využít principů komunikačních dovedností ke zvýšení výkonnosti a synergie v týmu, podpořit týmovou spolupráci a toto převést do praxe, bude obeznámen s nástroji efektivní komunikace a podle osobnostní typologie bude vědět, kde má své úskalí v komunikaci a co může a jak vědomě uplatňovat ve své vlastní komunikaci i v komunikaci v týmu. Vědomě bude schopen pracovat s různými typy osobností v komunikační rovině v kombinaci se svým osobnostním typem. Tyto dovednosti bude připraven optimálně využít v pracovním i osobním životě, tak aby se co nejlépe uplatnil na trhu práce.
Žák:
2. ročník, případně 4. ročník
Kritéria hodnocení:
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – absolvoval písemnou práci, osobně se účastnil 75 % problémových úloh a simulací, zpracoval závěrečnou případovou studii (lze v týmu)
Umění úspěšné komunikace (autoři Andreas Basu, Faust Liane, nakladatelství Grada)
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klínský. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.