Přestavby budov
36-m-3/AI09
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Přestavby budov
36-47-M/01 Stavebnictví
36-67-H/01 Zedník
36-66-H/01 Montér suchých staveb
36-44-L/51 Stavební provoz
12
30. 04. 2020
Předpokladem zdárného zvládnutí tohoto modulu jsou znalosti získané ve vzdělávacích modulech Svislé konstrukce a Vodorovné konstrukce.
Žáci získají odborné teoretické znalosti a vědomosti z oblasti přestaveb budov, se kterými se budou nadále setkávat při studiu i praktické činnosti v oboru.
Cílem je žáky seznámit s přestavbami budov, s druhy stavebních úprav a účelem stavebních úprav, s ochranou budov před nepříznivými vlivy a s péčí o životní prostředí při přestavbách budov. Dále také seznámit žáky s přípravou projektu pro přestavby budov a s výkresy prováděcího projektu přestaveb budov.
Po ukončení modulu bude žák teoreticky připraven samostatně rozlišovat druhy přestaveb a jejich účel a navrhovat jejich ochranu před nepříznivými vlivy i péči o životní prostředí při přestavbách budov. Také bude moci samostatně provést přípravu projektu pro přestavby budov a zpracovat prováděcí výkresy. Tyto získané znalosti a dovednosti by se měly upevnit v praktickém cvičení (vypracování PD pro PRB).
Tento vzdělávací by měl předcházet praktickému vyučování se stejnou tématikou a směřovat k přípravě na odborný výcvik, aby studenti v praxi využili znalosti a vědomosti, které získali v teoretické části.
Žák:
Druhy stavebních úprav:
Účel stavebních úprav:
Ochrana budov před nepříznivými vlivy:
Péče o životní prostředí při přestavbách budov:
Příprava projektu pro přestavby budov:
Výkresy prováděcího projektu přestaveb budov:
Učební činnosti žáků
Základní teoretické znalosti budou prezentovány formou výkladu a řízeného rozhovoru s využitím znalostí žáků z odborného výcviku i občanského života. Žáci budou pracovat v hromadné i skupinové výuce a individuálně. Pro výuku budou použita informační videa. Žáci budou pracovat při posuzování a zaměřování stávajícího stavu ve skupinách, prováděcí projekt budou vypracovávat individuálně. V rámci tématu může být využita i exkurze na stavbu, firemní prezentace či seminář, návštěva veletrhu apod. (spolupráce školy s firmami či možnosti navštívit výstavu).
Strategie výuky
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky:
Doporučení k zařazení do UP pro 3.ročníky oborů vzdělání
36-47-M/01 Stavebnictví
36-67-H/01 Zedník
36-66-H/01 Montér suchých staveb
Ústně - průběžně kladené otázky (hodnocena je odborná správnost odpovědí a vhodné používání odborné terminologie) – individuální hodnocení
Písemně - písemný test (otázky s možností výběru ze tří nabídnutých odpovědí) – bodové hodnocení
Prakticky – vypracuje prováděcí projekt:
V ústní zkoušce se hodnotí správnost a výstižnost formulací odpovědí včetně používání odborné terminologie.
V písemné zkoušce se hodnotí počet správných odpovědí na otázky v písemném testu, kde má žák možnost výběru ze tří nabídnutých možností.
V praktické části zkoušky se hodnotí prokázání schopnosti vypracovat prováděcí projekt přestavby.
Úspěšné absolvování modulu je podmíněno tím, že student musí splnit všechny tři části zkoušky.
Hodnocení v ústní a praktické části je individuální:
Hodnocení v písemné části je bodové:
KÁRNÍK, V. Přestavby budov. Praha: SNTL-Nakladatelství technické literatury. 1986. L17-C1-IV-31/75320.
PODLENA, V. Přestavby budov, obor zednické práce. Praha: Parta. 2006. ISBN 80-7320-018-X.
Normy ČSN a ISO.
Internet
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Iva Halbichová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.