Speaking
CJ-m-3/AC01
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
H (EQF úroveň 3)
CJ - Cizí jazyky
36
30. 04. 2020
Vstupním předpokladem je osvojení dovednosti mluvení na úrovní A1 podle SERR (CEFR), modul je využíván v součinnosti se vzdělávacími moduly pro ostatní dovednosti: reading, writing, listening.
Vzdělávací modul pokrývá okruh jazykových dovedností užívaných v cizím jazyce. Modul je orientován na muvený projev. V průběhu modulu si žáci prohlubují znalosti slovní zásoby, správnou výslovnost, schopnost reakce na dané informace v textu a směřují k celkovému pochopení a vyjádření hlavních myšlenek daných situací a vlastní reprodukci textů, rozhovorů a dalších situací.
Žák:
Obsahem vzdělávacího modulu je mluvení. Pozornost je věnována užití vhodných výrazů, ustálených frází na dané jazykové úrovni. Žák umí postihnout logickou strukturu komunikační situace, pochopí téma a hlavní myšlenku, adekvátně reaguje.
Hodnocení je prováděno průběžně, závěrečné hodnocení je složeným výsledkem různých způsobů ověřování jednotlivých výsledků učení.
a) produktivně si osvojí nové lexikální prostředky včetně ustálených obratů, včetně nízkého procenta neznámých výrazů
Výsledek učení lze ověřovat analýzou reálného projevu žáka.
c) vyhledává specifické i detailní informace v různorodých komunikačních situacích
d) je schopen vyjádřit hlavní myšlenky komnunikačních situací
Průběžné hodnocení výsledků učení je realizováno na základě vytvořených komunikačních situací. Stanovená mezní hranice úspěšnosti a výše bodové škály je v kompetenci vyučujícího. Doporučená mezní hranice úspěšnosti je 40 %. Podle úrovně obtížnosti a v návaznosti na tuto úroveň zvyšující se náročnost lze sledovat pokrok každého žáka. K hodnocení výsledku učení bodu je užito formativního hodnocení, rozlišuje se pouze škála uspěl – neuspěl.
Celkové hodnocení modulu:
V modulu uspěl každý žák, který splnil a) a c) na 40 % a v bodě b) a d) uspěl.
Doporučená kritéria pro vyjádření výsledku učení známkou:
Převodník dosažené úspěšnosti na známku
úspěšnost žáka pod 40 % = nedostatečný
úspěšnost žáka od 40 do 55 % = dostatečný
úspěšnost žáka od 56 do 70 % = dobrý
úspěšnost žáka od 71 do 85 % = chvalitebný
úspěšnost žáka od 86 do 100 % = výborný
Žák v modulu uspěl, pokud uspěl v každém výsledku učení.
učebnice a další výukové materiály dle potřeb vyučujícího
Doporučuji vhodný výběr textů vzhledem k danému oboru a ročníku vzdělávání.
Jazyková dovednost speaking úzce souvisí s ostatními jazykovými dovednostmi – reading, writing, listening. Doporučuji absolvování ostatních modulů těchto jazykových dovedností.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Foukalová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.