Práce s projektovou dokumentací
41-m-3/AH59
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
Krajinář (kód: 41-038-H)
Sadovník (kód: 41-007-H)
01. 12. 2015
41-52-H/01 Zahradník (Krajinář)
36
30. 04. 2020
Předpokládají se základní znalosti z předmětu matematika – Pythagorova věta, základní geometrické tvary a jejich rýsování.
Cílem modulu je získání teoretických znalostí a následně praktických dovedností při plánování a zakládání prvků zeleně.
Žáci získají teoretické znalosti v oblasti právních norem při zakládání zeleně, ze základů geodézie, územně plánovací dokumentace a projektové dokumentace.
Součástí modulu je praktický nácvik práce s projektovou dokumentací, zejména pak s její výkresovou částí. Žáci se naučí prakticky převádět sadovnické plány do terénu, vytyčovat jednotlivé prvky plánu v terénu, navrhovat jednoduché osazovací plány.
Důraz při praktickém vyučování je kladen na přesnost čtení sadovnického plánu a jeho převedení do terénu.
Žáci budou připraveni pro složení zkoušky z profesní kvalifikace 41-007-H Sadovník (kvalifikační úroveň 3) nebo 41-038-H Krajinář (kvalifikační úroveň 3).
Očekávané výsledky učení vycházejí z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci 41-007-H Sadovník nebo 41-038-H Krajinář.
41-007-H Sadovník
41-038-H Krajinář
obsahový okruh Sadovnictví, venkovní květinářství a vazačství
učivo Sadovnické a krajinářské činnosti
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v rámci praktické výuky:
Výuka probíhá v rámci obsahového okruhu Sadovnictví, venkovní květinářství a vazačství ve 2. nebo ve 3. ročníku. Praktická výuka probíhá v rámci odborného výcviku taktéž ve 2. nebo ve 3. ročníku.
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky ve vyučovacím předmětu Zahradní stavby a Krajinářství. Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, důraz je kladen na porozumění učivu.
V rámci výuky odborného výcviku jsou ověřovány praktické dovednosti formou praktického předvedení zadaného úkolu žákem. Důraz je kladen na odbornou správnost, samostatnost, schopnost aplikovat poznatky do praxe.
Kritéria hodnocení vycházejí z hodnoticího standardu profesní kvalifikace 41-007-H Sadovník a 41-038-H Krajinář.
Kritéria hodnocení využitelná pro hodnocení v rámci teoretické výuky:
Kritéria hodnocení pro ověřování v rámci praktické výuky:
Žák splnil v případě minimální 50% úspěšnosti.
kolektiv autorů: Tvorba zeleně, Sadovnictví-krajinářství. Mělník, VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2011. 303 s. ISBN 978-80-904782-0-6 (VOŠZa a SZaŠ), ISBN 978-80-247-3605-1 (Grada).
Doporučené rozvržení hodin:
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.