Atletika (H)
ZD-m-3/AG97
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
H (EQF úroveň 3)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
16
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Atletika
Cílem modulu je seznámit žáky se základy atletiky. Žáci by si měli osvojit (v rámci svých fyzických možností) vybrané atletické disciplíny. Kromě samotného cvičení je součástí i osvojení si základních pravidel, základy názvosloví základních poloh a pohybů a typických rozcvičovacích cviků.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
e) podílí se na organizaci třídních závodů
a) běhy (sprint, vytrvalostní, štafetový), starty (z bloků, z nízké i vysoké polohy, z různých poloh)
b) skoky (např. výška, dálka)
c) vrh a hody (např. koule, míček, granát)
Osvojí si (v rámci svých fyzických možností) vybrané atletické disciplíny.
Osvojí si přípravu na tuto pohybovou činnost a její ukončení, správné základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair play.
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky ostatních cvičenců
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
e) podílí se na organizaci třídních závodů
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 8 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti
zvládne zvolené disciplíny v dostatečně správném provedení a v souladu s individuálními předpoklady;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky ostatních cvičenců
dokáže rozlišit dobré a špatné provedení pohybové činnosti a dokáže popsat, kde jsou zjevné nedostatky v provedení;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
správně používá názvosloví;
e) podílí se na organizaci třídních závodů
zvládne zorganizovat třídní závody o minimálně třech disciplínách
Doporučené rozložení výuky: ideální rozvržení 6 hodin v ročníku v řadě, vždy ve 3 navazujících týdnech; lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Somr. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.