Technologie – pokročilé obrábění
23-m-4/AG57
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Pokročilé obrábění
Technologie 3 - CNC-souřadný systém - frézování
23-45-L/01 Mechanik seřizovač
20
30. 04. 2020
Absolvování 1. a 2. ročníku uvedeného oboru, dovednosti čtení výkresů, získávání a využívání znalostí základů normalizace a základy obrábění.
Cílem modulu je prohloubit znalosti a dovednosti žáků v pokročilých metodách obrábění na soustruzích, frézkách, obrážecích a hoblovacích strojích s důrazem na technologické náležitosti daných technologií. Klade si za cíl dovést žáka k zodpovědnému přístupu při vykonávání práce s obráběcími stroji. Modul směřuje k dosažení řady pokročilých znalostí a dovedností, ke správné volbě výrobní technologie, k volbě správných nástrojů a definování jejich řezných podmínek, ke správné volbě specializovaných upínačů a jejich správnému využívání, ke znalosti ovládacích prvků strojů k jejich následnému praktickému využití.
Žák:
Technologie – pokročilé obrábění:
Teoretická část:
Praktická část:
Exkurze:
3. ročník
Závěrečná modulová práce - vypracování seminární práce na zadané téma z oblasti pokročilých způsobů obrábění včetně volby správných nástrojů a definování jejich řezných podmínek, správné volby specializovaných upínačů a jejich správnému využívání a využití ovládacích prvků strojů.
Závěrečná modulová práce – max 40 b. min 17 b.
Hodnocení známkou na základě bodového systému:
DRIENSKY, Dušan, Pavel FÚRIK, Terézia LEHMANOVÁ a Josef TOMAIDES.. Josef. Strojní obrábění I. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1988.
FRISCHHERZ, Adolf a Herbert PIEGLER. Technologie zpracování kovů 2: odborné znalosti. 2. vyd. Praha: SNTL (Wahlberg), 1996, 280 s. ISBN 80-902-1101-1.
JANYŠ, Bohumil, Karel RAFTL, Antonín VÁCLAVOVIČ a Vladimír BÍZA. Soustružník: Technologie pro 2. a 3. ročník OU a UŠ. Praha: SNTL, 1969.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Otakar Raulím. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.