VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Robotika I
Kód modulu
23-m-4/AG51
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
23-45-L/01 Mechanik seřizovač
23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení
Délka modulu (počet hodin)
16
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Nejsou stanoveny.
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je získat znalosti a dovednosti při obsluze robotických pracovišť.
Očekávané výsledky učení
Žák:
- dodržuje BOZP na pracovišti robotiky
- obsluhuje ovládací prvky
- seznámí se s vývojem CNC techniky
- orientuje se ve struktuře a tvorbě NC programu
- stanoví řezné podmínky
- provádí simulaci a kontrolu navrženého programu
- vyrobí prakticky požadovaný díl
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Robotika I:
- bezpečnost práce na robotizovaných pracovištích
- obsluha a ovládání robotických pracovišť
- ruční pojíždění s robotem
- nástroj a FRAME
- zpracování programů, provozní režimy
- úprava programů
- podprogramy
- základní SPS funkce
- režim „Externí Automatika“
- závěrečné ověření znalostí
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Teoretická část:
- odborný výklad a prezentace na téma:
- vývoje, rozdělení CNC, základními částmi a blokovým schématem CNC
- praktická ukázka zadávání NC programů
- realizace upínání a seřizování polohy nástrojů na CNC obráběcích strojích
- simulace v programu a podprogramů
- nastavováním technologických podmínek pracovních operací
- strukturou programu na CNC soustruhu
- strukturou programu na CNC frézce
- promítány instruktážní a výukové filmy pomocí video-prezentace, iPad a Apple TV
Praktická část:
- žák čte a vytváří výkresy součástí, výkresy sestavení, schémata a jiné produkty grafické a technické komunikace používané ve strojírenství
- žák orientuje se ve struktuře a tvorbě NC programu
- žák rozezná a chápe a umí zjistit korekce nástrojů
- exkurze žáků do výrobního podniku
- žák stanoví řezné podmínky
- žák provádí simulaci a kontrolu navrženého programu
- žák řeší úlohy s využitím odborných aplikačních software pro počítačovou podporu projektové a konstrukční přípravy výroby
- samostatná práce žáků na zadané seminární práci na téma dle zadaného úkolu
- žák vyrobí prakticky požadovaný díl
Zařazení do učebního plánu, ročník
3. ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků.
1. ústní zkoušení -
- prověření odborných znalosti z oblasti znalostí a dovedností při obsluze robotických pracovišť, dodržení BOZP na pracovišti robotiky a provádení simulace a kontroly navrženého NC programu
2. praktické zkoušení -
- praktické testování získaných odborných kompetencí a BOZP na robotizovaném pracovišti
Kritéria hodnocení
Hodnotí se známkou:
Ad1. ústní přezkoušení:
Stupeň 1 (výborný)
Žák operuje s požadovanými termíny, znaky a symboly uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák operuje s požadovanými termíny, znaky a symboly v podstatě uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy a zákonitosti mezi nimi.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí nepodstatné mezery.
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných termínů, znaků, symbolů a zákonitostí závažné mezery.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované termíny, znaky, symboly a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery.
Ad 2. praktické testování získaných kompetencí, BOZP
Hodnocení v %
- 88 – 100 % … 1
- 75 – 87 % … 2
- 63 – 74 % … 3
- 50 – 62 % … 4
- < 50 % … 5
Žák splnil modul na 51 % a více.
Do celkového hodnocení žáka učitel odborného výcviku zahrne:
- aktivitu na odborném výcviku
- správnost používané terminologie
- samostatnost
- správnost výběru norem
Doporučená literatura
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimír Špicar. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.