Nákup zboží
66-m-3/AF66
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
66 - Obchod
Administrativa při nákupu zboží a vyřízení závady v dodávce
16
30. 04. 2020
Pro tento modul jsou důležité vstupní vědomosti, které žáci získali především v okruhu, který se zabýval Vnitřním prostorem prodejny. Žáci se musí orientovat v tom, kde které obchodní činnosti probíhají.
Modul je koncipován tak, aby byl žák připraven provést přípravu nákupu zboží ve správném čase, množství a kvalitě. Žák určí kritéria, podle kterých bude vybírat dodavatele, aby dodržel ekonomická hlediska nákupu (cena zboží + doprava atd.), vystaví objednávku se všemi formálními náležitostmi a provede činnosti, které souvisí s nákupem zboží. Naučí se vystavit kupní smlouvu – fakturu a dodržet všechny náležitosti, které musí faktura obsahovat. Žák bude připraven reagovat na závady v dodávce zboží a uplatňovat reklamační nárok vůči dodavateli. Vystaví příslušný doklad a navrhne řešení situace.
Výsledky ve vazbě na RVP:
Žák:
Strategie výuky:
Frontální výuka – použije se při výkladu základních pojmů a náležitostí dokladů.
Samostatná práce – zpracovávání jednotlivých dokladů a postupů při řešení úloh. Je nutná podpora pedagoga, který koriguje případné nedostatky žáka.
Učební činnosti:
Žák:
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
2. ročník
2. ročník
Hodnocení bude probíhat v rámci písemného ověřování teoretických znalostí jednotlivých témat a řešení dílčích úloh a příkladů (např. vystavení objednávky, faktury), následně bude hodnocena komplexní úloha, kdy žák při řešení této úlohy sám rozhodne o postupu, prioritách a pořadí jednotlivých kroků a nutnosti vystavení jednotlivých dokladů
Písemné zkoušení bude obsahovat teoretickou část i praktickou část.
Teoretická část: ověří znalosti témat
Praktická část:
řešení komplexní úlohy „Administrativa při nákupu zboží a vyřízení závady v dodávce“, která je nedílnou součástí modulu – jedná se o souvislý text, kdy žáci rozhodnou, které tiskopisy budou potřebovat (vyberou z nabídky různých tiskopisů), označí pořadí jejich vystavení a dle zadání zpracují (vystaví příslušné písemnosti)
Ústní zkoušení – budou prověřovány teoretické znalosti obsažené v modulu
Žák bude hodnocen na základě bodů, které získá při ověřování znalostí písemnou formou a ústní formou zkoušení.
Celkové hodnocení žáka je složeno ze tří částí, přičemž v každé části hodnocení žák získává body. Na závěr hodnocení se součet bodů ze všech částí převede na závěrečnou známku z modulu dle převodní tabulky celkového hodnocení.
Písemné zkoušení – žák může získat celkem maximálně 80 bodů
Ústní zkoušení – žák může získat celkem maximálně 20 bodů
Při ústním zkoušení budou položeny 4 otázky. Žák uspěje, jestliže zodpoví alespoň 1/3. Hodnotí se prezentace, obsahová správnost odpovědí, samostatnost či nutnost doplňujících či nápovědných otázek, schopnost obhájit či zdůvodnit svou odpověď.
Převodová tabulka celkového hodnocení modulu:
100–91 bodů – výborný
90–76 bodů – chvalitebný
75–56 bodů – dobrý
55–36 bodů – dostatečný
35 a méně bodů – nedostatečný
Podmínkou splnění modulu je účast na modulu ve výši 80 %.
Žák modul nesplní v případě nedosažení požadované minimální bodové hranice tj. 36 bodů.
Novotný, Mojmír: Obchodní provoz pro střední odborná učiliště. 1. vydání. Praha: Fortuna, 2003. 224 s. ISBN80-7168-845-2
Kaplová, Františka: Obchodní provoz pro střední odborná učiliště obor Prodavač. 1. vydání.
Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., 2004. 145 s.
ISBN 80-7182-131-4
Doporučené rozvržení hodin:
teoretické vyučování – 6 hodin
praktické vyučování – 10 hodin
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šárka Thanheiserová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.