Zúčtovací technika – pokladní program, elektronická účtenka
65-m-3/AF53
Odborné vzdělávání
odborný praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Jednoduchá obsluha hostů (kód: 65-007-H)
07. 08. 2007
65-51-H/ 01 Kuchař-číšník
65-41-L/01 Gastronomie
12
30. 04. 2020
Žák ovládá základní pojmy cena, sleva, stravenka. Ovládá zásady přijímání objednávek od hostů, vyřizování objednávek ve výdejním středisku.
Obecným cílem modulu je práce se software mobilní číšník a pochopení rozdílů mezi jednotlivými druhy zúčtovací techniky, uvědomění si odpovědnosti správného zadávání položek objednávky a následného vystavení účtu. Po absolvování modulu bude žák připraven převést teoretické znalosti do praxe a samostatně pracovat se zúčtovací technikou během provozu.
Očekávané výsledky vzdělávání vychází z Profesní kvalifikace:
Jednoduchá obsluha hostů (kód: 65-007-H)
Vyúčtování tržeb
Inkasování plateb od hostů
Očekávané kompetence - odborné kompetence RVP 65-51-H/ 01 Kuchař – číšník
Vykonávat obchodně – provozní aktivity
Žák:
Očekávané výsledky vzdělávání:
Žák:
Jednoduchá obsluha hostů (kód: 65-007-H)
Rozpis učiva:
Rozpis učiva:
Učební činnosti žáka:
65-51-H/ 01 Kuchař-číšník
65-41-L/01 Gastronomie
2. ročník
Ověřování znalostí žáků proběhne ústně a prakticky. Žák minimálně dvakrát provede převzetí objednávky, její evidenci, vyřízení, vyúčtování s použitím zúčtovací techniky (mobilní číšník, tablet nebo elektronická pokladna) a předložení účtu hostovi. Ovládá software mobilní číšník.
Ověřování bude provedeno v odborném výcviku.
Je vyžadována 80 % docházka.
Praktické ověřování.
Žák:
Zkoušející provede slovní hodnocení.
Hodnocení vychází z Pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků, která jsou nedílnou součástí školního řádu.
Stupeň 1 – výborný
Žák ovládá požadované poznatky, pojmy, definice a praktické dovednosti přesně a chápe vztah mezi nimi.
Stupeň 2 – chvalitebný
Žák ovládá učebními osnovami požadované poznatky, pojmy, definice a praktické dovednosti v podstatě uceleně, přesně a úplně.
Stupeň 3 – dobrý
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, pojmů, definic a praktických dovedností nepodstatné mezery.
Stupeň 4 – dostatečný
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků a praktických dovedností závažné mezery.
Stupeň 5 – nedostatečný
Žák si požadované poznatky a praktické dovednosti neosvojil uceleně, má v nich závažné a značné mezery.
SALAČ, Gustav. Stolničení. Vyd. 2. – dotisk. Praha: Fortuna, 2010. 224 s. ISBN 80-7168-752-9.
Aplikace mobilní číšník [online]. 2019 [cit. 2019-10-17]. Dostupné: https://www.registracni-pokladna.cz/pokladni-system-awis-gastro/
Restaurace [online]. 2019 [cit. 2019-10-17]. Dostupné: https://www.keloc-software.cz/modul/restaurace/
Hotelové a pokladní systémy. Software pro hotely a restaurace Agnis. [online]. 2014 [cit. 2019-10-17]. Dostupné: https://www.agnis.cz/
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Blanka Musilová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.