Potrubí a armatury
39-m-4/AA32
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
39 - Speciální a interdisciplinární obory
21 - Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
41 - Zemědělství a lesnictví
Potrubí a armatury
39-41-L/01 Autotronik
8
30. 04. 2020
1. Modul je určen pro žáky 1. ročníků oborů vzdělání se zaměřením na autoopravárenství. Předpokladem pro úspěšné absolvování modulu jsou základní znalosti fyziky a geometrie získané na základní škole.
2. Zvládnutí dvou následujících modulů:
Modul je napojen na výsledky vzdělávání RVP (oblast Strojní zařízení) a reflektuje výsledky učení podle stanoveného odborného základu pro obory vzdělání v autoopravárenství.
Cílem modulu je připravit žáka po teoretické stránce na montáž, demontáž potrubí a armatur použitých v systémech motorových vozidlech, jejich funkci včetně utěsnění pro lepší návaznost na praktické dovednosti a lepší uplatnitelnost na trhu práce.
Žák po absolvování modulu:
1. rozlišuje základní druhy potrubí a armatur používaných ve vozidle,
2. popíše způsoby použití a utěsnění,
3. určuje způsob montáže a demontáže.
- zásady BOZP,
- potrubí, izolace, ochrana a uložení
- armatury a přístroje
- montáž, demontáž, údržba,
- opakování a přezkoušení.
1.Popíše základní druhy potrubí a armatur používaných ve vozidlech:
- Žák po výkladu řízených rozhovorem zopakuje nejdůležitější části látky.
- Žáci řeší ve skupině jednotlivé druhy potrubí a armatur a hledají praktické použití ve vozidle.
- Žáci seznámí ostatní žáky s výsledky své práce a reagují na otázky.
- Každý žák je samostatně testován v rámci opakování látky.
2. Popíše způsoby použití a utěsnění:
- Žák po výkladu řízeným rozhovorem zopakuje nejdůležitější části látky.
- Žáci ve skupině hledají použití různých utěsnění potrubí a armatur.
- Žáci seznámí ostatní žáky s výsledky své práce a reagují na otázky.
- Každý žák je samostatně testován v rámci opakování látky.
3. Určuje způsob montáže a demontáže:
- Žák po výkladu řízeným rozhovorem zopakuje nejdůležitější části látky.
- Žáci řeší ve skupině problematiku montáže a demontáže určité části montáže a demontáže.
- Žáci seznámí ostatní žáky s výsledky své práce a reagují na otázky.
- Každý žák je samostatně testován v rámci opakování látky.
Modul je vhodný pro výuku žáků v 1. ročníku učebních a studijních oborů zabývajících se autoopravárenstvím.
1. Popíše základní druhy potrubí a armatur používaných ve vozidlech:
- Prověření provést formou dílčích testů z této oblasti.
2. Popíše způsoby použití a utěsnění:
- Prověření provést formou dílčích testů z této oblasti.
3. Určuje způsob montáže a demontáže:
- Prověření provést formou dílčích testů z této oblasti.
Na konci modulu provést ověření závěrečným testem.
Kritéria výsledku pro splnění modulu:
Absence na výuce modulu nesmí přesáhnout 20 %.
Konkrétní kritéria hodnocení v návaznosti na očekávané výsledky učení:
MIČKAL, Karel. Strojnictví Části strojů pro učební a studijní obory SOU a SOŠ. 1. Praha: Sobotáles, 1995. ISBN 80-85920-01-8.
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
Nutná odborná učebna s projektorem.
Doporučené učební pomůcky (řezy, obrazy apod.).
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Hart. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.