Praktické měření strojírenských součástí
23-m-4/AE06
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Praktické měření strojírenských součástí
Měření drsnosti povrchu zadaných strojních součástí přímou a nepřímou metodou
Měření dílu IV
Měření dílu VI
23-41-M/01 Strojírenství
12
30. 04. 2020
Absolvování 2. ročníku strojírenského oboru, základní znalosti čtení výkresové dokumentace, určování tolerancí podle výkresové dokumentace, případně podle norem uvedených ve strojnických tabulkách.
Modul bude směřovat k praktické výuce v oblasti kontroly strojírenských součástí. Hlavním obsahem bude měření strojírenských součástí pomocí dílenských měřidel a vybraných měřících přístrojů. V průběhu modulu bude žák seznamován s obsluhou měřidel a měřících přístrojů, postupu při měření a chybami, které mohou při měření vzniknout. Součástí kontroly bude provádění záznamu do protokolu o měření a následné vyhodnocení výsledků měření. Žák bude mít po ukončení modulu vytvořeny základní dovednosti v oblasti obsluhy měřidel a měřících přístrojů, znalosti pro vyhodnocení výsledků měření.
Žák:
Měření strojních součástí:
Teoretická část:
Praktická část:
3. ročník
Hodnocení pozorováním žáků při praktických činnostech:
Hodnotí se známkou:
Stupeň 1 (výborný)
Činnosti vykonává pohotově, samostatně a tvořivě, uplatňuje získané dovednosti a návyky. Bezpečně ovládá postupy a způsoby práce, výsledky jeho práce jsou bez nedostatků.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Praktické činnosti vykonává samostatně, v postupech a způsobech práce se nevyskytují podstatné chyby. Výsledky jeho práce mají drobné nedostatky.
Stupeň 3 (dobrý)
V praktických činnostech se dopouští chyb a při postupech a způsobech práce potřebuje občasnou pomoc učitele. Výsledky práce mají nedostatky.
Stupeň 4 (dostatečný)
V praktických činnostech, dovednostech a návycích se dopouští větších chyb. Ve výsledcích práce má závažné nedostatky.
Stupeň 5 (nedostatečný)
V praktických činnostech, dovednostech a návycích má podstatné nedostatky. Výsledky jeho práce jsou nedokončené, neúplné, nepřesné, nedosahují ani dolní hranice požadovaných ukazatelů.
JIŘÍ LEINVEBR, PAVEL VÁVRA. Strojnické tabulky. Úvaly: Albra, 2017. ISBN 978-80-7361-111-8.
Dillinger a kol.: Moderní strojírenství pro školu a praxi
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Matěk. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.