Softwarové inženýrství
18-m-4/AD92
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Metody hodnocení kvality softwaru
18-20-M/01 – Informační technologie
20
30. 04. 2020
Základní znalosti z oblasti informačních systémů.
Modul představuje základní pojmy softwarového (SW) inženrství. Obecně seznamuje s inženýrským přístupem na příkladech SW fyziky, kvantitativního hodnocení, možného ekonomického hodnocení a příkladech častých chyb softwaru.
Žák:
(RVP) kompetence:
Softwarové inženýrství
Aspekty kvality programu
Časové hledisko složitosti projektu návrhu SW
Návratnost investic (ROI)
Cena příležitosti (Opportunity cost)
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické:
Žáci v rámci praktické výuky provádí následující činnosti:
Informační systémy - 3. ročník
Výsledky jsou ověřeny výstupní prací a obhajobou na reálném příkladu SW.
Výstupy jsou určeny v týmu jednotlivým žákům, kde každý žák plní 5 podúkolů. Tzn., pojem definuje (např. 2. žák "pojem validace - Ověření správnosti programu ze sémantického a syntaktického hlediska") + na reálném SW předvede (např. validaci automatickým validátorem W3C (https://validator.w3.org/) a vysvětlí správnost syntaxe některého z příkazů) --> získá za tuto část (1 z 5) úkolu maximálních 5 bodů.
Každý žák týmu je hodnocen samostatně. Je hodnocen z 5 úkolů (viz kvantifikace výstupů) 0 až 5 body (tzn. maximálně 25 bodů). Body všech žáků v týmu se sčítají. Hodnocení je splnil - nesplnil.
Pro splnění modulu žák musí získat minimálně 15 bodů.
WIEGERS, Karl Eugene. Požadavky na software. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1877-1.
SOMMERVILLE, Ian. Softwarové inženýrství. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3826-7.
SOCHOR, Jiří a Jaroslav RÁČEK. Softwarová fyzika. Brno, 2016. Dostupné také z: https://is.muni.cz/el/1433/jaro2016/PA179/um/tp_12_sw_fyzika.pdf
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Široký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.