Účtování majetku
63-m-4/AA03
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
63-41-M/02 Obchodní akademie
32
30. 04. 2020
Modul navazuje na moduly:
Základní znalost pojmů:
Cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáka s účtováním zásob a dlouhodobého majetku podnikatelů a korporací.
Modul směřuje k prohloubení kompetencí směřujících k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a prohloubení odborných kompetencí žáků v provádění typických činností.
Po ukončení modulu je žák schopen provést ocenění zásob a dlouhodobého majetku, zaúčtovat typické účetní případy pořízení a spotřeby materiálu, nákupu a prodeje zboží, výroby výrobků a jejich prodeje, a to způsobem A i B. Žák je schopen zaúčtovat pořízení, odepisování a vyřazení dlouhodobého majetku. Je připraven prakticky vést analytickou evidenci zásob a dlouhodobého majetku a používat informace vyplývající z této evidence.
Absolvováním modulu je žák připraven optimálně využít svých znalostí k profesnímu uplatnění ve světě práce.
Žák:
Žáci si zopakují pojmy ze vstupních předpokladů, znalost těchto pojmů průběžně používají. Řeší modelové situace z běžného praktického života, příklady na pracovních listech nebo ve sbírce, pracují buď společně, samostatně nebo ve skupině (dvojice - lepší a slabší žák).
Součástí učebních činností žáků je domácí příprava a procvičování.
Základní strategií výuky je výklad (vysvětlování) látky, řešení účetních modelových situací, řešení vzorových příkladů a praktické metody při procvičování probírané látky. Výuka je doplněna pracovními listy nebo sbírkou příkladů, při jejich řešení lze využít samostatnou a skupinovou práci žáků.
Ve výuce se prolíná teoretická a praktická část modulu, je vhodné klást důraz na nácvik pracovních činností a dovedností (pracovat s doklady, určit účetní případy, určit předkontaci, účtovat účetní případy, vést analytickou evidenci, provádět výpočty).
Výuka probíhá v odborné učebně, kde je vhodné využití dataprojektoru či interaktivní tabule (schémata účtování účetních případů).
3. ročník
Ústní individuální zkoušení je zaměřeno na ověření teoretických znalostí.
Písemné zkoušení se skládá ze čtyř testů:
Každý písemný test musí splněn minimálně na 51%.
.
Hodnocení ústního individuálního zkoušení: hodnocení znalosti teorie, kromě znalostí je hodnocena souvislost ústního projevu, uvádění příkladů, rychlost reagování.
Hodnocení písemného zkoušení (testů): % úspěšnosti: 100 % – 51 % - žák uspěl, 50 % - 0 % - žák neuspěl.
Celkové hodnocení:
Žák splnil všechny požadované výstupy modulu v případě, že ústní zkoušení není hodnoceno prospěchem nedostatečným a současně uspěl v písemných testech.
Pavel Štohl, Učebnice účetnictví - 2. díl
Pavel Štohl, Sbírka příkladů k učebnici účetnictví - 2. díl
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.