VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Prodejna
Kód modulu
66-m-3/AA02
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný teoretický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
66 - Obchod
Komplexní úloha
Obory vzdělání - poznámky
66-51-H/01 Prodavač
66-41-L/01 Obchodník
Délka modulu (počet hodin)
20
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Nejsou stanoveny.
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Po zvládnutí problematiky modulu bude žák disponovat teoretickými znalostmi o prodejně, které budou připraveni aplikovat v praxi. Především o její vnější a vnitřní úpravě, zařízení prodejny v závislosti na formě prodeje a dispozičním řešení prodejny. Modul připraví žáky i na to, jak postupovat při ochraně zboží před škůdci.
Očekávané výsledky učení
Výsledky ve vazbě na RVP:
popíše základní prodejní jednotku a určí vhodné zařízení podle druhu prodávaného zboží;
Žák:
- určí, co tvoří vnější úpravu prodejny
- specifikuje a charakterizuje – výkladní skříň, firemní štít, vchod do prodejny
- určí, co tvoří vnitřní úpravu prodejny
- charakterizuje jednotlivé prostory prodejny
- vyjmenuje kategorie požadavků na zařízení prodejny
- specifikuje požadavky na zařízení prodejny
- vyjmenuje a charakterizuje zařízení prodejny pro samoobslužný prodej
- vyjmenuje a charakterizuje zařízení prodejny pro prodej volným výběrem
- vyjmenuje a charakterizuje zařízení prodejny s pultovým prodejem
- vyjmenuje zařízení pro skladování zboží
- vyjmenuje škůdce, kteří se mohou v prodejně vyskytovat
- určí jak postupovat v případě výskytu škůdců
- vyjmenuje preventivní opatření při ochraně zboží proti škůdcům
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- vnější úprava prodejny – firemní štít, výkladní skříň, vstup do prodejny
- vnitřní úprava prodejny – rozdělení vnitřních prostor
- dispoziční řešení prodejny
- požadavky na zařízení prodejny
- zařízení prodejny pro: samoobslužný prodej, prodej volným výběrem a pultový prodej
- zařízení pro skladování zboží
- ochrana zboží proti škůdcům
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie výuky:
odborný výklad, prezentace pracoviště, diskuse žáků ve skupině s využitím vlastních zkušeností (jako zákazníka)
Učební činnosti:
Žák:
- sleduje odborný výklad vyučujícího a pracuje s informacemi z výkladu
- využívá internetové zdroje
- vyhledává a ověřuje si doplňující informace získané z elektronických zdrojů
- provádí konzultaci s vyučujícím
- pracuje s informacemi v kolektivu
- prokazuje aktivitu a zájem o danou problematiku
- uplatňuje získané teoretické znalosti v praxi
- podílí se aktivně na práci v pracovním kolektivu
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
- vyjmenuje a popíše vnější úpravu prodejny
- charakterizuje jednotlivé činitele vnější úpravy prodejny
- určí význam jednotlivých náležitostí vnější úpravy prodejny
- určí, co tvoří vnitřní úpravu prodejny
- vyjmenuje a charakterizuje jednotlivé vnitřní prostory prodejny
- rozliší jednotlivé typy dispozičního řešení prodejny a graficky jej znázorní
- vyjmenuje jednotlivé skupiny požadavků na zařízení prodejny
- zařadí požadavky na zařízení prodejny do skupin
- charakterizuje jednotlivé požadavky na zařízení prodejny
- vyjmenuje jednotlivé zařízení prodejny pro samoobslužný prodej
- vyjmenuje jednotlivé zařízení prodejny pro prodej volným výběrem
- vyjmenuje jednotlivé zařízení prodejny pro pultový prodej
- vyjmenuje jednotlivé zařízení pro skladování zboží
- vyjmenuje škůdce, kteří se mohou v prodejně vyskytovat
- určí preventivní opatření při ochraně zboží proti škůdcům
- popíše postup při likvidaci škůdců v prodejně
Zařazení do učebního plánu, ročník
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Hodnocení bude probíhat v rámci písemného a ústního ověřování teoretických znalostí jednotlivých témat.
Písemné zkoušení - ověří znalosti témat otevřenými otázkami:
- vnější úprava prodejny
- vnitřní úprava prodejny
- požadavky na zařízení prodejny
- zařízení prodejny pro různé typy prodeje
- ochrana zboží
Ústní zkoušení – budou prověřovány teoretické znalosti obsaženy v modulu. Hodnotit se bude obsahová správnost odpovědí, samostatnost při odpovědích, nutnost pokládání návodných otázek
Kritéria hodnocení
Písemné zkoušení – žák může získat celkem maximálně 50 bodů
Ústní zkoušení – žák zodpoví 4 otázky, uspěje při zodpovězení 1 z nich. Za ústní prověření znalostí může žák získat max. 20 bodů (max. 5 bodů za každou otázku)
Celkem žák může získat maximálně 70 bodů
Převodová tabulka bodů na známku
procentní vyjádření |
Počet bodů |
Známka |
100 - 91% |
70 - 64 |
výborný |
90 - 76% |
63 - 53 |
chvalitebný |
75 - 56% |
52 - 39 |
dobrý |
55 - 36% |
38 - 25 |
dostatečný |
35 a méně % |
25 - méně |
nedostatečný |
Podmínkou je účast na modulu ve výši 80%.
Žák modul nesplní v případě nedosažení požadované minimální procentní hranice.
Doporučená literatura
NOVOTNÝ, Mojmír., Obchodní provoz. ( pro SOU ), nakl. Uč. Fortuna, 2007, ISBN80-7168-845-2
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Zatloukalová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.