Tělesná cvičení a pohybové hry (E)
ZD-m-2/AD43
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
12
30. 04. 2020
Modul je bez nároku na předchozí znalosti a dovednosti.
Obsahový okruh: Tělesná výchova
Obsahový podokruh: Tělesná cvičení a pohybové hry
Cílem modulu je seznámit žáky se základy tělesných cvičení vedoucí k regeneraci tělesných a duševních sil, k relaxaci, ale i k rozvoji zdatnosti a kondice. Dále si vyzkouší a osvojí vybrané pohybové hry, jejich pravidla, která dokáže upravovat nebo vymýšlet různé varianty.
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
a) relaxační cvičení
b) kompenzační cvičení
c) koordinační cvičení
d) kondiční cvičení
e) pohybové hry
Osvojí si a samostatně zvládne různá tělesná cvičení a pohybové hry.
Osvojí si přípravu na tyto pohybové činnosti a jejich ukončení, základy názvosloví základních poloh a pohybů, dodržování pravidel a základních myšlenek fair-play.
Osvojí si vybrané pohybové hry, jejich pravidla, která dokáže upravovat, vymýšlet různé varianty či je samostatně vyhledávat.
ideální rozvržení 6 hodin v ročníku v řadě, vždy ve 3 navazujících týdnech;
lze rozvrhnout podle potřeb školy i jinak;
Ad Očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
praktické předvedení, subjektivní posouzení učitelem;
Ad očekávané výsledky učení
a) rozcvičí se před hlavní pohybovou činností a ukončí ji v souladu s hlavní pohybovou činností
předvede alespoň 6 rozcvičovacích cviků (průpravných her), které jsou v souladu s náplní hlavní činnosti;
b) zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vybrané pohybové hry a jejich pravidla
zvládne předvést vybraná tělesná cvičení, na každý druh cvičení dokáže předvést pět cviků v dostatečně správném provedení a v souladu s individuálními předpoklady;
dokáže přiřadit jednotlivé cviky ke svalovým partiím, které jsou při cviku nejvíce využívány;
zvládne pohybové dovednosti vybraných pohybových her, jejich pravidla včetně různých modifikací
c) posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, vysvětlí význam prováděných činností, označí zjevné nedostatky
dokáže rozlišit dobré a špatné provedení pohybové činnosti a dokáže popsat, kde jsou zjevné nedostatky v provedení;
d) užívá základy názvosloví základních poloh a pohybů
správně používá názvosloví;
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Polívka. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.