Barvy z fyzikálního hlediska
82-m-4/AD31
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
12
30. 04. 2020
Cílem modulu je seznámení žáka s problematikou barev a barevných prostorů z fyzikálního hlediska. Žák pochopí světlo jako fyzikální fenomén a je schopen charakterizovat jeho základní pojmy. Žák se seznámí a používá základní barevné systémy a atlasy.
Po absolvování modulu žák získá praktickou znalost uvedené problematiky pro potřeby výtvarného vyjádření pomocí barev.
Žák:
Obsahové okruhy učiva:
Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Přímé vyučování:
Specifikace samostatné práce:
Učební činnosti žáků:
3. ročník
Písemná nebo ústní forma zkoušení
Samostatná práce žáků:
Ověřované okruhy:
1 – student chápe problematiku světla a barev v návaznosti na výtvarnou praxi komplexně a netápe při potřebě aplikace.
2 – student v obecnosti problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat komplexně.
3 – student v obecnosti problematice rozumí, není však schopen nabyté poznatky aplikovat bez značných zásahů a pomoci pedagoga a kolektivu.
4 – student jeví pouze povšechné znalosti problematiky, není je schopen aplikovat na konkrétních příkladech.
hranice úspěšnosti zkoušky – student problematiku zcela nezvládl, nechápe princip zadání a fenomén fyzikálního chování barevnosti mu zcela uniká.
Pro splnění modulu ho musí žák absolvovat s maximální absencí do 20 %.
PARRAMÓN, José M..Teorie barev. 2. vyd.. Praha: Vašut, 2002. 112. s. ISBN 80-7236-046-9.
DANNHOFEROVÁ, Jana. Velká kniha barev: Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry.Computer Press 2012. 352. s. ISBN 978-80-251-3785-7.
VIK, Michal Vik a VIKOVÁ Martina. Základy koloristiky ZKO1. [online]. 2017 [cit. 2019-02-21]. Dostupný pod licencí DocPlayer z .
BÖHM, F. X., Barva v teorii a praksi, Praha, Jednota čsl. matematiků a fysiků, Praha, 1932.
BARAN, L.,Barva v umění, kultuře a společnosti, Praha : Státní pedagogické nakladatelství 1978
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Picko-Baumannová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.