Detail modulu Efekty

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název modulu

Efekty

Kód modulu

82-m-4/AD06

Typ vzdělávání

Odborné vzdělávání

Typ modulu

(odborný) teoreticko–praktický

Využitelnost vzdělávacího modulu

Kategorie dosaženého vzdělání

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

82 - Umění a užité umění

Komplexní úloha

Efekty

Obory vzdělání - poznámky

  • 82-41-M/17 Multimediální tvorba
  • 82-41-M/05 Grafický design

Délka modulu (počet hodin)

12

Poznámka k délce modulu

Platnost modulu od

30. 04. 2020

Platnost modulu do

Vstupní předpoklady

Nejsou stanoveny

JÁDRO MODULU

Charakteristika modulu

Cílem modulu je osvojení znalostí v programu Adobe Photoshop. Žák se seznámí s inteligentními filtry a objekty, styly vrstvy a jejich volbami.

Po absolvování modulu žák využívá tyto nástroje a jejich možnosti nastavení při tvorbě vlastní grafické práce.

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • pracuje s grafickým softwarem Adobe Photoshop
  • pracuje s inteligentními filtry a jejich volbami
  • používá inteligentní objekty
  • pracuje se styly vrstev a jejich volbami
  • využívá znalosti softwaru a dovednosti při tvorbě vlastní grafiky
  • vytváří pomocí daných nástrojů vlastní grafiky

Obsah vzdělávání (rozpis učiva)

Obsahové okruhy vzdělání:

  1. Osvojení znalostí v programu Adobe Photoshop
  • znalost inteligentních filtrů a objektů
  • znalost stylů vrstev a jejich volby
  1. Efekty:
  • inteligentní filtry - aplikování, úpravy a maskování filtru z nabídky Filtr, Galerie filtrů – přehled a aplikace, 
  • inteligentní objekty - vysvětlení a úpravy obsahu inteligentních objektů,
  • styly vrstvy - aplikování a úpravy přednastavených stylů, volby stylu vrstvy, zobrazení nebo skrytí, kopírování stylů vrstvy, dialogové okno Styl vrstvy – přehled.

Učební činnosti žáků a strategie výuky

Strategie učení: ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.

Metody slovní:

  • monologické výklady - vysvětlování, výklad - princip a ovládání jednotlivých nástrojů, jejich možnosti a použití.

Metody názorně demonstrační:

  • pozorování, předvádění, projekce - ukázky práce s jednotlivými nástroji a jejich možnostmi na konkrétních příklady

Metody praktické:

  • grafické a výtvarné činnosti - žák pomocí jednotlivých nástrojů a jejich možností vytváří vlastní grafiky

Přímé vyučování:

  • orientace žáků v učivu, znalost postupů výroby zdobných technik (diskuze, ústní zkoušení)
  • hodnocená samostatná práce 
  • hodnocené domácí úkoly

Specifikace samostatné grafické práce žáků

  • výstupem je soubor .psd, podmínkou je použití inteligentních filtrů a dalších efektů z nabídky, například z galerie filtrů
  • užití portrétní fotografie dle vlastního výběru, její úprava ve stylu The “Glitch” Effect, The “Ruined” Effect nebo “Color Channels” Effects)

Specifikace domácího úkolu:

  • vlastní samostatná grafická práce (výstupem je soubor .psd, podmínkou je použití inteligentních filtrů a dalších efektů z nabídky, například z galerie filtrů,
  • užití portrétní fotografie dle vlastního výběru, její úprava ve stylu Double Exposure)

Učební činnosti žáků:

  • seznámí se a následně popíší možnosti práce s inteligentními filtry a objekty
  • styly vrstvy a jejich volbami
  • aktivně se zapojují do výuky
  • učí se postupy a využívají poznatky při tvorbě vlastní grafiky s použitím jednotlivých nástrojů a jejich možností nastavení

Zařazení do učebního plánu, ročník

1. ročník

VÝSTUPNÍ ČÁST

Způsob ověřování dosažených výsledků

Praktická forma zkoušení

  • samostatná grafická práce žáků 
  • domácí úkol 

Ověřované okruhy:

  • práce s inteligentními filtry a jejich volbami
  • práce s inteligentními objekty
  • práce se styly vrstvy a jejich volbami

Kritéria hodnocení

prospěl – neprospěl

•    1 – 90 až 100 % grafický projev je přesný a estetický, výsledky činnosti jsou kvalitní, pouze s menšími nedostatky, žák je schopen pracovat sám

•    2 – 75 až 89 % kvalita výsledků činnosti je zpravidla bez podstatných nedostatků, grafický projev je estetický, bez větších nepřesností, žák je schopen pracovat  samostatně nebo s menší pomocí

•    3 – 60 až 74 % v kvalitě výsledků činnosti se projevují častější nedostatky, grafický projev je méně estetický a má menší nedostatky, žák je schopen pracovat samostatně podle návodu učitele

•    4 – 40 až 59 % v kvalitě výsledků činnosti a grafickém projevu se projevují nedostatky, grafický projev je málo estetický, závažné nedostatky a chyby dovede žák s pomocí učitele opravit, při samostatném studiu má velké potíže

•    hranice úspěšnosti zkoušky – 39 % kvalita výsledků činnosti a grafický projev mají vážné nedostatky, závažné nedostatky a chyby nedovede žák opravit ani s pomocí učitele, nedovede samostatně studovat

Pro splnění modulu ho musí žák absolvovat s absencí do 25 %.

Doporučená literatura

Photoshop user guide. [online] © 2019 Adobe. [cit. 6. 2. 2019] Dostupné z: https://helpx.adobe.com/cz/photoshop/user-guide.html

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Barbora Ilčíková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné