Základní restaurační moučníky
65-m-3/AC49
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Restaurační moučníky a nové trendy
Cukrář v restauračním provozu (kód: 65-023-H)
28. 01. 2014
65 – 51 – H/01 Kuchař - číšník
65 – 41 – L/01 Gastronomie
12
30. 04. 2020
Znalosti z předmětu Potraviny a nápoje, zejména z oblasti potraviny rostlinného původu, tuky, sladidla.
Cílem modulu je poskytnout žákům teoretické základní znalosti v oblasti restauračních moučníků, přehled o jejich výrobě při použití různých technologií.
Seznámit žáky se základní legislativou, která řeší problematiku hygienických předpisů ve veřejném stravování.
Teoretická výuka bude vhodně doplněna praktickými ukázkami výběru vhodného inventáře a servisem moučníků.
Po absolvování modulu budou žáci srozuměni s různými druhy základních restauračních moučníků, o jejich správném podávání, zpracování, výrobě, což by při výkonu profese mělo pomoci ke správné orientaci, výběru moučníků i komunikaci s hosty.
Seznámit žáky s moderní přípravou restauračních moučníků, novými technologickými postupy a trendy v gastronomii.
Očekávané výsledky učení vycházejí z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci Cukrář v restauračním provozu
(kód: 65-023-H).
65-023-H Cukrář v restauračním provozu
Rozděleni:
Vhodnou formou výuky je výklad učitele doplněný prezentacemi na jednotlivá témata a pracovními listy. Pro dosažení výsledků je vhodná práce s odbornou literaturou. Výuka probíhá s využitím informačních a komunikačních technologii (dataprojektor, PC).
K úspěšnému dosažení výsledků je doporučeno řízené procvičování (kladení vhodných otázek), pravidelné opakování učiva. Učitel při prezentaci učiva podněcuje individuální projevy u žáků a shrne nejzávažnější chyby bránící k porozumění učiva.
Žák:
2. ročník
Výsledky žáků jsou ověřovány ústním a písemným zkoušením.
Písemné zkoušení je realizováno formou testu nebo formou otevřených odpovědí.
Průběžně se hodnotí dodržování BOZP, čistota a organizace práce, hospodárnost, technologické postupy, nakládání se surovinami. Hodnocení je provedeno ústně po dokončení práce.
U ústního zkoušení jsou hodnoceny odborné znalosti a vědomosti, vztahy mezi probraným obsahovými okruhy, srozumitelnost, plynulost projevu.
Žák popíše a nanormuje technologické postupy.
Žák připraví dva jednoduché moučníky dle zadání učitele.
Žák připraví jeden moderní restaurační moučník a jeden studený dezert dle zadání učitele.
Za splněný se považuje modul při dosažní následujících kritérií:
Žák je povinen splnit 80 % docházky po dobu realizace modulu.
VOLDŘICH, M., JECHOVÁ, M. Bezpečnost pokrmů v gastronomii. 1. vyd. Praha: České a slovenské odborné nakladatelství, 2006. ISBN 80-903401-7.
BLÁHA, L., CONKOVÁ, V., KADLEC, F., Cukrářská výroba I. 3.vyd. Praha: Informatorium, 2001. ISNB 80-86073-85-8
BLÁHA, L., CONKOVÁ, V., KADLEC, F., Cukrářská výroba III. 3.vyd. Praha: Informatorium, 2001. ISNB 80-86073-87-4
Velká klasická kuchařka moučníky a dorty, vyd. SvojtkaxCo., s.r.o., Praha, ISBN 978-80-7352-578-1
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Procházková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.