VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Dynamické směrování
Kód modulu
18-m-4/AB68
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
(odborný) teoreticko–praktický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
18 - Informatické obory
Komplexní úloha
Konfigurace směrovacích protokolů na Cisco IOS
Obory vzdělání - poznámky
18-20-M/01 – Informační technologie
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Úspěšné absolvování 1. ročníku – základy HW, SW a ICT
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Cílem modulu je osvojení znalostí žáků v oblasti podstaty a správy dynamického směrování a osvojení znalostí dynamických směrovacích protokolů (RIP, OSPF, EIGRP, IGRP a BGP), které se využívají při konfiguraci dynamického směrování v závislosti na typu sítě.
Očekávané výsledky učení
Modul rozvíjí následující kompetence dle RVP:
- Navrhovat, realizovat a administrovat počítačové sítě.
- Navrhovat a realizovat počítačové sítě s ohledem na jejich předpokládané využití a s ohledem na zásady kybernetické bezpečnosti a ochrany osobních údajů;
- Konfigurovat síťové prvky;
- Administrovat počítačové sítě;
- Diagnostikovat chyby a problémy v síti a navrhovat možné opravy.
Žák v rámci těchto kompetencí:
- interpretuje podstatu dynamického směrování
- aktivně využívá znalosti se správou dynamického směrování
- charakterizuje směrovací protokoly a jejich algoritmy
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
Obsahové okruhy:
- koncepce dynamického směrování
- standard a konfigurace směrovacích protokolů
- standard algoritmů směrovacích protokolů
Žák:
- interpretuje podstatu dynamického směrování
- aktivně využívá znalosti se správou dynamického směrování
- charakterizuje směrovací protokoly a jejich algoritmy
Učební činnosti žáků a strategie výuky
Strategie učení:
- frontální vyučování
- konfigurace směrovacích protokolů
Učební činnosti:
- odborný výklad s prezentací
- vlastní činnost žáků při studiu doporučené odborné literatury a studijních materiálů
- studium standardů – algoritmy směrovacích protokolů
- konfigurace jednotlivých směrovacích protokolů v simulačním prostředí
- vzorové příklady konfigurace pro danou infrastrukturu
- vizualizace činnosti dynamického směrování v simulačním prostředí
- vizualizace činnosti směrovacích protokolů
Zařazení do učebního plánu, ročník
Doporučuje se vyučovat ve 2. nebo 3. ročníku- Datové sítě, Počítačové sítě
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Písemné zkoušení - teoretický test:
- základní koncepce dynamického směrování
- charakteristika směrovacích protokolů
Praktické zkoušení - nastavení zabezpečení dle požadavků:
- konfigurace směrovače, nastavení směrování
- konfigurace směrovacích protokolů
Kritéria hodnocení
Prospěl na výborný:
- 95 % teoretických znalostí včetně znalostí o koncepci směrování, charakteristika protokolu a směrovacích protokolů
- bezchybná konfigurace a zabezpečení směrovače
- bezchybná konfigurace směrovacích protokolů
Prospěl na chvalitebný:
- 85 % teoretických znalostí včetně znalostí o koncepci směrování, charakteristika protokolu a směrovacích protokolů
- bezchybná konfigurace a zabezpečení směrovače
- bezchybná konfigurace směrovacích protokolů
Prospěl na dobrý:
- 70 % teoretických znalostí včetně znalostí o koncepci směrování, charakteristika protokolu a směrovacích protokolů
- menší nedostatky v konfiguraci a zabezpečení směrovače
- menší nedostatky v konfiguraci směrovacích protokolů
Prospěl na dostatečný:
- 60 % teoretických znalostí včetně znalostí o koncepci směrování, charakteristika protokolu a směrovacích protokolů
- větší nedostatky v konfiguraci a zabezpečení směrovače
- větší nedostatky v konfiguraci směrovacích protokolů
Neprospěl:
- méně než 60 % teoretických znalostí včetně znalostí o koncepci směrování, charakteristika protokolu a směrovacích protokolů
- nedostatečná konfigurace a zabezpečení směrovače
- nedostatečná konfigurace směrovacích protokolů
Teoretická a praktická část se hodnotí stejnou vahou.
Součástí výsledků jsou také výstupy samostatné i týmové práce (referáty, prezentace, protokoly). U referátů a prezentací se hodnotí tvůrčí přístup, vlastní projev.
Doporučená literatura
LAMMLE,Todd. Cisco Certified Network Associate. Computer Press. Brno. ISBN 978-80-251-2359-1.
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Kaněrová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.