Projekce teorie do praxe
18-m-4/AP44
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
29. 04. 2019
18-20-M/01 Informační technologie
156
30. 04. 2020
Úspěšné průběžné hodnocení ve škole
Cílem modulu je seznámit žáky s reálnou situací v konkrétní firmě, s požadavky, které klade zaměstnavatel na své zaměstnance s ohledem na jejich odborné i sociální zaměření, naučit je systematicky pracovat a zvládat reálné úkoly. Pro žáky pak je důležité poznání vazby teorie ve škole a praxe v životě.
Kompetence dle RVP:
18-001-M Správce operačních systémů pro malé a střední organizace:
RVP: porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
RVP: spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi
RVP: pracovat s osobním počítačem a dalšími prostředky informačních a komunikačních technologií
Ověřování vědomostí a dovedností formou samostatné práce dle zadání od pověřeného pracovníka firmy a za jeho dohledu.
Modul doporučen k využití ve třetím ročníku
Hodnocení pověřeným pracovníkem firmy
Pro hodnocení budou využívána kritéria:
Tato kritéria posuzují samotné výsledky práce žáka a mají přibližně stejnou váahu (každý ze čtyř bodů zhruba 25 %). Zároveň lze přihlédnout ke kritériím, které posuzují práci žáka komplexněji:
Oblast správy OS a obecně počítačů poměrně rychle zastarává, proto se doporučuje sledovat internetové servery zaměřené na tato témata. Např.
Živě.cz – O počítačích, IT a internetu. Živě.cz – O počítačích, IT a internetu [online]. Copyright © 2019 [cit. 19.01.2020]. Dostupné z: https://www.zive.cz/
Dále se doporučuje sledovat edice vydavatelství, která se na téma počítačů zaměřují (Cpress, Grada aj.).
Spol - Spolupráce škol se zaměstnavateli
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Projekt MOV. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.