Pěstování rostlin
41-m-4/AP40
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
29. 11. 2016
41-41-M/01 Agropodnikání
40
30. 04. 2020
1. Povětrnostní a klimatičtí činitelé
2. Půdní činitelé
3. Obecná rostlinná produkce
Tento modul navazuje na modul Pěstování rostlin vyučovaný ve druhém ročníku. V rámci modulu se žáci seznámí se sestavováním osevních postupů, s hlavními plevely a škůdci, konzervací píce, s ochranou rostlin, se sledem polních prací, se skladováním hnojiv a skladováním plodin.
Kompetence ve vztahu k RVP:
Vykonávat a organizovat pracovní činnosti při pěstování rostlin
41-070-M Agronom pro obiloviny:
41-075-M Agronom pro olejniny:
Obsahové okruhy:
1. Posoudí stav a vývoj povětrnostní situace na základě jednotlivých údajů
a) Žákovi bude ukázána práce se základními meteorologickými přístroji
b) Žák si vyzkouší základní meteorologické přístroje, jako je srážkoměr a vlhkoměr
2. Objasní význam hnojení a uvede příklady využití významných hnojiv
a) Předvede se žákovi ukázka používaných anorganických hnojiv
b) Žák sám vybere možnost z používaných anorganických hnojiv
3. Navrhuje nejvhodnější způsob výroby a použití statkových hnojiv
a) Žákovi bude vysvětlen nejlepší způsob výroby a použití statkových hnojiv
b) Žák sám vybere nejlepší způsob výroby a použití statkových hnojiv
4. Vyhodnotí strukturu osevního postupu
a) Žák si prohlédne osevní postup (sled) použití v daném podniku
b) S pomocí agronoma zhodnotí osevní postup v daném podniku
5. Určí semena hlavních plodin
a) Formou ukázky se žák naučí poznávat semena hlavních plodin
6. Rozpozná a charakterizuje významné choroby a škůdce vyskytující se u hlavních druhů
polních plodin a navrhne postup jejich regulace
a) Formou ukázky se žák naučí poznávat významné choroby a škůdce
7. Vysvětlí princip konzervace píce
a) Žákovi se ukáží možnosti konzervace píce
Doporučený ročník 3., v rámci individuální praxe
Praktické předvedení a ústní ověření
Žák musí splnit v rámci modulu následující činnosti:
TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.
Spol - Spolupráce škol se zaměstnavateli
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Projekt MOV. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.